آذرسیس

نحوه نصب لایت اسپید بر روی دایرکت ادمین - آذرسیس

آموزش امروز را به بررسی نحوه نصب لایت اسپید بر روی دایرکت ادمین اختصاص خواهیم داد. دایرکت ادمین یکی از محبوب ترین کنترل پنل های موجود و قابل دسترس می باشد که توانسته است امروزه مورد توجه بسیاری از صاحبان وبسایت و یا کاربرانی که در این زمینه فعالیت دارند، قرار بگیرد.

در زمینه طراحی وبسایت، عواملی مانند انتخاب هاست مناسب و استفاده از یک وب سرور درست می تواند جز اولویت ها به شمار بیاید. در این میان وب سرور لایت اسپید توانسته است از رقیب خود یعنی آپاچی پیشی گرفته و توجه کاربران را به خود جلب کند.

اگر نگاهی به مقالات قبلی ما داشته باشید، در مورد وب سرور محبوب لایت اسپید با شما صحبت کرده ایم. اگر شما نیز جز کاربرانی هستید که از پلتفرم HTTP2/HTTP3 و یا CMS مانند وردپرس استفاده می کنید و داشتن یک وب سرور برای شما مسئله مهمی است، استفاده از این وب سرور توصیه می شود.

بررسی مراحل نصب لایت اسپید بر روی دایرکت ادمین 

در قسمت ابتدایی در مورد این وب سرور با شما صحبت کردیم. دایرکت ادمین و لایت اسپید جز بهترین ها در زمینه فعایت خود هستند. حال اگر شما نیز به دنبال مراحل نصب لایت اسپید بر روی دایرکت ادمین دایرکت ادمین هستید، این آموزش را از دست ندهید.

پیش نیاز های نصب لایت اسپید بر روی دایرکت ادمین 

مرحله اول: تهیه License 

اولین قدم برای نصب لایت اسپید بر روی دایرکت ادمین، تهیه License می باشد. برای خرید، به وبسایت رسمی LiteSpeed مراجعه کنید.

مرحله دوم: تایید مجوز SSH و Sudo در سرور 

وب سرور لایت اسپید برای نصب نیاز به دسترسی Root به سرور خواهد داشت. قبل از شروع، دسترسی SSH و Sudo را فعال کنید.

مرحله سوم: حذف جایگزین های قبلی آپاچی و Reverse Proxies

مرحله بعدی که باید در نظر داشته باشید، حذف تمام وب سرور های موجود بر روی سرور می باشد. حال ممکن است این وب سرور Nginx باشد و یا وب سرور های دیگر مانند آپاچی و غیره. قبل از نصب لایت اسپید تمام وب سرور های قابل دسترسی را حذف کنید.

یک راه کمکی در این میان وجود دارد که اگر شما افزونه CustomBuild را داشته باشید، این افزونه به طور خودکار تمام وب سرور های موجود را غیر فعال می کند.

مرحله چهارم: بررسی عملکرد با آپاچی 

قبل از نصب لایت اسپید، مطمئن شوید که کنترل پنل دایرکت ادمین با وب سرور آپاچی به درستی کار می کند یا خیر. در صورت تمایل می توانید به منظور تست، یک دامنه آزمایشی در سرور جدید اضافه کرده و پس از اتمام فرآیند آن را حذف کنید.

مرحله پنجم: مطمئن از فعال بودن برخی از پورت ها در پیکربندی فایروال 

یکی از محبوب ترین ویژگی های لایت اسپید شاید همین موضوع باشد که این وب سرور علاوه بر پورت های TCP 80 و TCP 443 از پورت UDP 443 برای QUIC استفاده می کند که این موضوع می تواند تاثیر زیادی بر روی عملکرد وبسایت شما داشته باشد.

همچنین، لایت اسپید از پورت TCP 7080 برای کنسول WebAdmin استفاده می کند. شاید سوال این باشد که این موضوع چه سودی دارد. شما می توانید این پورت را فقط برای IPهای Administrative باز نگه دارید.

 روش اول نصب لایت اسپید 

با استفاده از دو روش زیر می توانید لایت اسپید را در دایرکت ادمین نصب کنید.

اگر برای اولین بار است که لایت اسپید را بر روی دایرکت ادمین نصب می کنید، از این روش استفاده کنید.

برای شروع با استفاده از ئستور زیر وارد SSH شوید. توجه داشته باشید که به جای your_serial_no از License key استفاده کنید:

bash <( curl https://get.litespeed.sh ) your_serial_no

این اسکریپت محیط شما را شناسایی می کند. همچنین، داده ها و وابستگی های مورد نیاز را از سرور دانلود خواهد کرد. بسته به محیط، اسکریپت از شما سؤالات مختلف خواهد پرسید. پس از پاسخ، LiteSpeed Web Server را برای شما نصب خواهد کرد.

در این قسمت توجه داشته باشید که اگر از این دستور برای لایسنس رایگان استفاده می کنید، به جای your_serial_no از کلمه TRIAL استفاده کنید:

bash <( curl https://get.litespeed.sh ) TRIAL

هنگامی که اسکریپت را شروع کردید، متوجه می شود که نصب شما از DirectAdmin استفاده می کند.

خطای پیدا نشدن فایل lsws.options

در صورت مشاهده کردن خطای زیر، کلید Y را زده و سپس Enter را برای ادامه فرآیند نصب کلیک کنید:

Could not find an lsws.options file. We will ask you for your preferred settings instead, but for automated bulk provisioning, you may want to exit and create an lsws.options file. Continue Installer(Y/N)?

تنظیم نسخه پیش فرض PHP 

دستور زیر را برای تنظیم نسخه پیش فرض PHP اجرا کنید:

php_version_second. Available options are - 7.2, 7.1, 7.0, 5.6, no.

تنظیم نسخه سوم PHP 

دستور زیر را برای تنظیم نسخه سوم PHP اجرا کنید. اگر نمی خواهید نسخه سوم PHP را نصب کنید، کافی است no را وارد کنید:

php_version_third Available options are - 7.2, 7.1, 7.0, 5.6, no.

تنظیم نسخه چهارم 

برای تنظیم نسخه چهارم، دستور زیر را اجرا کنید. اگر نمی خواهید نسخه چهارم را نصب کنید کلمه no را تایپ کنید:

php_version_fourth. Available options are – 7.2, 7.1, 7.0, 5.6, no.

پس از وارد کردن همه مقادیر اسکریپت، وب سرور LiteSpeed را بر روی سرور دایرکت ادمین شما نصب خواهد کرد.

پس از اتمام فرآیند نصب، باید یک پیام موفقیت آمیز همراه با رمز عبور تصادفی مشاهده خواهید کرد. نیاز است این رمز عبور را در مکانی امن ذخیره کنید. همچنین، در صورت نیاز می توانید آن را تغییر دهید.

روش دوم نصب لایت اسپید در دایرکت ادمین با استفاده از Quick/Automated 

این روش از میانبرها برای خودکارسازی نصب و استقرار لایت اسپید به سریع ترین روش ممکن استفاده می کند.

در اکثر مواقع شما می توانید با نصب به صورت دستی فرآیند را به پایان برسانید اما برای دستورات طولانی بهترین روش این است که از فرآیند خودکارسازی استفاده کنید.

فایل پیش فرض lsws.options به شکل زیر است:

php_version_default="7.2"
php_version_second="7.1"
php_version_third="no"
php_version_fourth="no"

شما می توانید فایل lsws.options را ایجاد کنید تا در صورت مواجه شدن با تعداد انبوهی از دستورات، از آن استفاده کنید. برای ایجاد فایل، دستور زیر را اجرا کنید:

curl -o lsws.options yourlink.com/yourinternalrepo/lsws.options && bash <( curl https://get.litespeed.sh ) your_serial_no

مطمئن شدن از کار کردن لایت اسپید 

برای مطمئن شدن از موفقیت آمیز بودن فرآیند نصب به دایرکت ادمین بروید.

نصب لایت اسپید بر روی دایرکت ادمین

آذرسیس ارائه دهنده سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه می باشد که سرور های ارائه شده از 60 لوکیشن موجود در دنیا به شما عزیزان ارائه داده می شود. علاوه بر این، با خرید سرور نصب وب سرور آپاچی نیز به صورت پیش فرض بر روی سرور به شما ارائه داده خواهد شد. در صورت تمایل، به وبسایت مراجعه کنید.

سخن آخر

در این آموزش نحوه نصب لایت اسپید بر روی دایرکت ادمین را مورد بررسی قرار دادیم. همان طور که اشاره شد انتخاب یک وب سرور مناسب می تواند عملکرد و سرعت وبسایت را به طور چشمگیری افزایش دهد. اگر شما نیز به دنبال راهی هستید تا بتوانید این وب سرور را بر روی دایرکت ادمین نصب کنید، این آموزش مختص شما می باشد. ممنون که همراه ما بودید. در صورت داشتن سوال می توانید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *