آذرسیس

cpanel curve
5/5 - (1 امتیاز)

نحوه نصب جاوا در اوبونتو با استفاده از مخزن PPA، از جمله مشکلاتی است که بیشتر کاربران با آن رو به رو می شوند. نصب این فرآیند کار دشواری می باشد. ما در این آموزش سعی خواهیم کرد که فرآیند نصب آن را برای شما آسان تر کنیم. جاوا یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و object-oriented است که برنامه نویسان می توانند بدون نوشتن کدهای عددی و فقط با کمک دستورات انگلیسی برنامه نویسی کنند.

جاوا یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شبیه به زبان های برنامه نویسی c و ++c می باشد که کار با آن بسیار راحت است. در ابتدا این زبان فقط برای استفاده در تلفن های همراه در نظر گرفته شده بود ولی با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی در زمینه وب، برای مرورگر های تحت وب و برنامه نویسی از آن بهره گرفتند.

کارشناسان آذرسیس پس از بررسی تیکت های متعدد ارسالی شما تصمیم گرفتند که در این آموزش نحوه نصب جاوا در اوبونتو را به صورت کامل و مرحله به مرحله مورد بررسی قرار دهند. 

بررسی زبان برنامه نویسی جاوا و کاربرد های آن

جاوا یک زبان برنامه نویسی امن و قابل اعتماد است که Cross platform و استفاده آسان از آن سبب شده است که در بین برنامه نویسان و کاربران از محبوبت زیادی برخوردار باشد. 

کد نوشته شده توسط این زبان برنامه نویسی را می توان در پلتفرم های دیگر نیز اجرا کرد. این یکی از کاربرد های بینظیر جاوا به شمار می رود. 

از کاربردهای دیگر جاوا می توان به برنامه نویسی بازی های کامپیوتری و اپلیکیشن های موبایل اشاره کرد. زمانی که بخواهیم میزبانی وب سایت تجاری را با پنل مجازی Plesk و با استفاده از اوبونتو پیکربندی کنیم، متوجه خواهیم شد که جاوا به طور پیش فرض بر روی سرور نصب نشده است.

در این مقاله، نحوه نصب جاوا در اوبونتو را با استفاده از روش مخزن PPA بررسی خواهیم کرد. سازمان Webupd8 این مخزن PPA را مدیریت می کند. جاوا و ماشین JVM به طور گسترده برای بسیاری از نرم افزارها مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه نصب جاوا در اوبونتو

آموزش نصب جاوا بر روی اوبونتو توسط مخزن PPA 

به طور مختصر به زبان برنامه نویسی جاوا و کاربرد آن اشاره کردیم. در ادامه می خواهیم با دقت بیشتر مراحل نصب جاوا در اوبونتو با استفاده از مخزن PPA را بررسی کنیم. آذرسیس های عزیز، از اینکه همراه ما هستید خوشحالیم! 

مرحله اول: نصب جاوا از طریق PPA

برای شروع، Webupd8team PPA Repository را روی سرور خود نصب کنید. برای اضافه کردن مخزن PPA روی سرور خود، می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java

پس از اجرای دستور، ممکن است با مشکل دستور add-apt-repository در اوبونتو یافت نمی شود رو به رو شوید. برای حل این مشکل پیشنهاد می کنیم دستور add-apt-repository را سرچ کرده و دوباره نصب کنید.

حال، دستور زیر را برای افزودن مخزن بعد از انجام فرآیند بروز رسانی اجرا کنید:

sudo apt-get update
sudo apt-get install oracle-java8-installer

مرحله دوم: نمایش خروجی بعد از نصب جاوا از طریق PPA

خروجی که بعد از نصب جاوا بر روی سرور ما نمایش داده می شود، به صورت زیر خواهد بود:

Oracle Java (JDK) Installer
(automatically downloads and installs Oracle JDK7 / JDK8 / JDK9). There are no actual Java
files in this PPA.
....
More info: https://launchpad.net/~webupd8team/+archive/ubuntu/java
Press [ENTER] to continue or ctrl-c to cancel adding it

gpg: keyring `/tmp/tmp7l0ohs48/secring.gpg' created
gpg: keyring `/tmp/tmp7l0ohs48/pubring.gpg' created
gpg: requesting key EEA14886 from hkp server keyserver.ubuntu.com
gpg: /tmp/tmp7l0ohs48/trustdb.gpg: trustdb created
gpg: key EEA14886: public key "Launchpad VLC" imported
gpg: Total number processed: 1
gpg: imported: 1 (RSA: 1)
Ok

مرحله سوم: اطمینان از نصب جاوا بر روی سرور

برای تایید فرآیند نصب جاوا دستور زیر را اجرا کنید:


java -version

خروجی به صورت زیر نمایش داده خواهد شد:

java version "1.8.0_72"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.8.0_72-b15)
Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 25.72-b15, mixed mode)

مرحله چهارم: تنظیم متغیرهای محیط جاوا 

Webupd8 بسته ای را برای تنظیم متغیر محیط جاوا به صورت خودکار ارائه می دهد، برای دریافت این بسته دستور زیر را اجرا کنید:

sudo apt-get install oracle-java8-set-default

دستورات بالا مراحل نصب Java در اوبونتو را نشان می دهند. با انجام آنها می توانید به راحتی این زبان را بر روی توزیع اوبونتو نصب کنید. 

آذرسیس یک شرکت میزبانی وب است که تمام تلاش خود را می کند تا با کیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین سرور مجازی و سرور اختصاصی را برای کاربران خود ارائه دهد.

تمام تلاش تیم آذرسیس فراهم کردن امنیت و آسایش شما عزیزان است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت، علاوه بر خرید سرور از ویژگی هایی مانند پشتیبانی 24 ساعته، کانفیگ رایگان، گارانتی بازگشت وجه و تحویل فوری نیز بهرمند شوید. توصیه می کنیم تخفیفات آذرسیس را از دست ندهید!

سخن آخر

استفاده آسان از این زبان برنامه نویسی و ارائه ویژگی های منحصر به فرد، جاوا را به یک زبان محبوب تبدیل کرده است. این زبان به صورت مستقل از پلتفرم ها ارائه شده و می تواند برای مدیریت حافظ خودکار از آن استفاده کرد.

در این مقاله، نحوه نصب جاوا در اوبونتو با استفاده از مخزن PPA را به صورت مرحله به مرحله مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید با مطالعه این مقاله و انجام دادن مراحل همراه با دستورات توضیح داده شده، جاوا را بر روی سیستم عامل اوبونتو نصب کنید.

آیا شما روش دیگری برای نصب نرم افزار جاوا بر روی اوبونتو می شناسید؟ منتظر جواب های شما در بخش نظرات هستیم. از این که وقت خود را صرف این مقاله کردید، ممنونیم. 

مراحل نصب جاوا در اوبونتو کدامند؟

برای نصب این زبان برنامه نویسی، ماحل زیر را دنبال کنید: نصب جاوا از طریق PPA، نمایش خروجی بعد از نصب جاوا از طریق PPA، اطمینان از نصب جاوا بر روی سرور و تنظیم متغیرهای محیط جاوا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *