آذرسیس

What is a Linux vps and why is it diverse
4.7/5 - (15 امتیاز)

اگر در حوزه وب و میزبانی هستید و یا کسب و کاری دارید که برای پیشرفت آن می کوشید، آشنایی شما با سرور مجازی لینوکس از واجبات امر است! در یک تعریف کوتاه برای ماهیت این سرویس میزبانی باید ذکر کرد که VPS یا سرور مجازی لینوکس، یک سرور اختصاصی مجازی است که از Linux به عنوان سیستم عامل خود استفاده می کند و تنوع زیادی در انتخاب توزیع ها به کاربران مورد نظر ارائه می دهد که هرکدام ویژگی ها و سیاست های منحصر بفرد خودش را دارد. این مقاله یک نگاه عمیق از ماهیت VPS Linux و کاربرد های مهم آن در زمینه کسب و کار ها به شما خواهد داد، اما در صورت نیاز هم اکنون کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات فنی شما هستند.

سرور مجازی لینوکس چیست؟

VPS Linux یا سرور مجازی لینوکس چیست؟

VPS یک سرور مجازی است که براساس یک ساختار فیزیکی ایجاد می شود و با فناوری مجازی سازی به بخش های اختصاصی تقسیم پذیر است. از نظر عملکرد این سرور تقریباً مشابه سرور اختصاصی و دارای تعداد ثابتی از منابع، سیستم عامل اختصاصی و IP است. اما با اینکه قدرت محاسباتی و فضای ذخیره سازی کمتری دریافت می کند، به مراتب به طور قابل توجه ای هزینه های کمتری هم دارد. سرور مجازی لینوکس کاملاً قابل اعتماد و انعطاف پذیر است و برای اهداف مختلفی به کار برده می شود که می تواند یک وب سرور، برای ذخیره فایل ها، ارائه خدمات ابری، بازی، DNS و … باشند.

مزایا سرور مجازی لینوکس

  1. امنیت و انعطاف پذیری یکی از دلایل امن بودن سرور مجازی لینوکس است که توسعه دهندگان این سیستم همیشه بر روی آن تمرکز زیادی داشته اند و عمدتاً از یک خط فرمان به جای رابط کاربر گرافیکی تشکیل شده است. این یعنی خطوط دستوری کمتر و در نتیجه حملات سایبری کمتر.
  2. متن باز بودن لینوکس بستر مناسبی برای ایجاد متنوع ترین برنامه ها می باشد. بنابراین همیشه می توانیم ابزار مناسبی برای هر کاربردی پیدا کنیم.
  3. وجود منابع اختصاصی، میزبانی VPS مجموعه ثابتی از منابع را برای ما ارائه می دهد که با هیچ کس دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود. بنابراین می توانیم با خیال راحت از RAM، فضا ذخیره سازی و CPU مطابق دلخواه مان بدون بروز مشکلی استفاده کنیم.

معایب سرور مجازی لینوکس

  1. هزینه های بالا سرور مجازی لینوکس، نسبت به هاست اشتراکی و منابع کم نسبت به هاست اختصاصی است، با این حال باید در نظر داشته باشیم که VPS یک راه حل میانی است که هدف آن ارائه میزبانی با کیفیت به مخاطبان گسترده است.
  2. اگر آن را با میزبان اشتراکی مقایسه کنیم باید مهارت های فنی بیشتری برای مدیریت آن داشته باشیم یعنی مسئولیت بیشتری داریم که با کنترل بیشتری همراه است و یا می توانیم یک سرور مدیریت شده انتخاب کنیم که این بدان معنی است که ارائه دهنده هاست VPS را برای ما مدیریت کند.

مزایا و معایب سرور مجازی لینوکس

بررسی توزیع های لینوکس

توزیع های شگفت انگیز لینوکس در زمینه های مختلف شما را به وجد خواهد آورد و می توانید با استفاده از قابلیت های مختص آن ها کار های تخصصی زیادی را پیش ببرید:

1- توزیع Debian

دبیان یک توزیع قدیمی و شناخته شده از لینوکس است که به عنوان پایگاهی برای سایر توزیع های لینوکس مانند اوبونتو، Dipeen و یا Mint عمل می کند، این توزیع به دلیل پایداری و انتخاب گسترده بسته های موجود شناخته شده است.

2- توزیع Ubuntu

اوبونتو در اصل یک توزیع لینوکس مبنی بر دبیان است که توسط Canonical ltd توسعه یافته و نگهداری می شود، این توزیع یکی از محبوب ترین توزیع های لینوکس است و به دلیل رابط کاربر پسند و به روز رسانی منظم محبوبیت خود را حفظ کرده است.

3- توزیع Centos

این توزیع براساس لینوکس تجاری Red Hat Enterprise ایجاد شده و توسط جامعه برنامه نویسی پشتیبانی می شود، همچنین استفاده از آن پایدار، قابل اعتماد و راحت است. این توزیع به روز رسانی های منظمی دارد که یک یا دوبار در سال منتشر می شود. بنابراین می توانیم از امنیت آن اطمینان حاصل کنیم و باید اشاره کنیم که روند به روز رسانی Centos با کمک مدل Yum بسیار آسان شده است.

بررسی توزیع های لینوکس

تاثیر سرور مجازی لینوکس بر کسب و کارها

عملکرد سرورهای میزبان وب ما مستقیماً بر کسب و کار ما تاثیر می گذارد! اگر به دنبال یک کسب و کار جدید هستید و می خواهید سرور ارزان تری برای هاستینگ داشته باشید، سرور مجازی لینوکس می تواند بهترین گزینه برای ما باشد. میزبانی سرور لینوکس نه تنها ماهیت ارزان تری دارد، بلکه به ما در ارائه عملکرد بهتر کمک می کند.

کسب و کار ما به امنیت و ثبات نیاز دارد! به خصوص هنگامی که وب سایتی با پایگاه داده بسیار محرمانه مشتریان، مانند اطلاعات کارت های اعتباری ایجاد می کنیم، بنابراین یک عملکرد پایدار می تواند نتیجه بهتری در کسب و کار و درآمدهای کلان برای ما به همراه داشته باشد. زیرا لینوکس از SSH استفاده می کند که معادل Command Prompt در ویندوز است.

سخن آخر

همان طور که مطالعه کردید، لینوکس انتخاب خوبی برای اهداف متنوع است! البته این سرور به اندازه یک سرور اختصاصی قدرتمند نیست اما می توانید با انتخاب طرحی که به بهترین وجه با درخواست شما مطابقت دارد آن را به دلخواه خود تغییر دهید. از طرفی اشکالات آن نسبی هستند و می توان با یک رویکرد مناسب از آن ها اجتناب کرد، دقیقاً این موضوع لینوکس را به یک سرویس میزبانی عالی، به ویژه برای مشاغل کوچک تا متوسط تبدیل می کند. آذرسیس پرقدرت ترین ارائه دهنده سرور مجازی لینوکس با تعرفه هایی شگفت انگیز در فاصله یک قدمی شماست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *