آذرسیس

معرفی 9 فریم ورک کاربردی جاوا اسکریپت - آذرسیس
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله به معرفی 9 فریم ورک کاربردی جاوا اسکریپت که بلوک‌های سازنده نرم‌افزارهای کاربردی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

جاوا اسکریپت (JavaScript) زبانی پویا و تفسیر شده می باشد که به عنوان زبان وب شناخته می شود و تعدادی از پارادایم های برنامه نویسی مانند برنامه نویسی امری، کاربردی و شی گرا را پشتیبانی می کند. به دلیل طراحی ساده و سبک، برای وب مناسب بوده و به دلیل توانایی آن در آوردن پویایی به صفحات وب استاتیک به صورت پویا شناخته شده می باشد و برای ساخت برنامه های server-side نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

معرفی 9 فریم ورک کاربردی جاوا اسکریپت

فریم ورک جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت به خودی خود برای ساختن هر برنامه وب بسیار کاربردی بوده و تمامی اطلاعات لازم برای ساخت هر ویژگی مورد نیاز برای عملکرد برنامه را دارد. درواقع ایجاد این ویژگی‌ها هر موقع که نیاز به ساختن برنامه کاربردی دارید، می‌تواند زمان‌بر باشد، همچنین تعیین ایده و الگو فرآیند ساخت را ساده‌تر می‌کند.

فریم ورک‌ها مجموعه‌ای از قالب‌ها برای ساختن ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد برنامه هستند و به جای ساختن این ویژگی از همان ابتدا می‌توانید به راحتی بر روی ساختار موجود بسازید که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند برنامه‌های پیچیده وکاربردی را سریع‌ و کارآمد ایجاد کنند. همچنین فریم ورک جاوا اسکریپت مجموعه ای از کتابخانه های جاوا اسکریپت برای ایجاد کدهای از پیش نوشته شده در کارهای روزمره برنامه نویس می باشد.

موارد استفاده از فریم ورک جاوا اسکریپت

در حال حاضر برای ساده سازی و تسریع روند طراحی و ساخت برنامه های کاربردی وب مورد استفاده قرار می گیرد و کدهای از پیش نوشته شده ای را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. همچنین شرایط ایجاد برنامه های پیچیده را به صورت سریع و کارآمد فراهم می کند. فریم‌ورک‌ها می‌توانند کارهایی از جمله مدیریت داده، ایجاد رابط کاربری و ارتباطات server-side را انجام دهند.

فریم ورک های جاوا اسکریپت مانند قالب های آن انعطاف پذیر می باشند که از قبل دارای توابع از پیش تعریف شده هستند و می توانند برای سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت یک برنامه کاربردی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین از توابع مشخص شده در Framework می توانید برای جلوگیری از نوشتن همه کدها استفاد کنید.

معرفی 9 فریم ورک برتر جاوا اسکریپت

اکنون که تا حدودی با فریم ورک جاوا اسکریپت آشنا شدید، در ادامه مقاله 9 فریم ورک برتر آن را در دو دسته بندی معرفی کرده و به توضیح هریک می پردازیم.

  • Front End frameworks
  • Back End Frameworks

React

کتابخانه جاوا اسکریپت برای ساخت رابط های کاربری می باشد و از محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت است که توسط Facebook و جامعه ای از توسعه دهندگان فردی نگهداری می شود. همچنین می تواند به عنوان پایه ای در توسعه اپلیکیشن های تک صفحه یا موبایل استفاده شود. React به ارائه داده ها به DOM مربوط می شود و ایجاد برنامه های آن به کتابخانه های اضافی برای مدیریت وضعیت، مسیریابی و تعامل با API نیاز دارد. همچنین به دلیل استفاده از DOM که زمان مورد نیاز برای نمایش مجدد را در هنگام تغییر وضعیت کاهش می دهد و به دلیل عملکرد بالای خود شناخته شده است و از server-side rendering پشتیبانی می‌کند.

مزایای React.js

  • مشکلات HTML نبودن یک قالب پویا با JSX را حل می کند و امکان استفاده مجدد از اجزا را فراهم می کند.
  • React.js در رویه‌ها یا رویکردهای پیاده‌سازی خاص مورد نظر نیست.
  • کامپوننت عملکردی React مانند توابع جاوا اسکریپت می باشد که زمان یادگیری را آسان می کند. در صورتی که با قالب های جاوا اسکریپت و HTML آشنایی داشته باشید، یادگیری JSX نیز آسان می شود.
  • خزنده های گوگل (Google crawler) علاوه بر HTML به جاوا اسکریپت نیاز دارند تا بتوانند document را به دقت بررسی کنند و به سئو امتیاز دهند. با client-side rendering، جاوا اسکریپت باید ابتدا دانلود شود وزمان بارگذاری را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود خزنده‌های Google از اسناد عبور کنند. درواقع با client-side rendering، که React.js ارائه می‌کند در صورت درخواست برروی سرور ساخته شده و برای مشتری ارسال می‌شود که زمان بارگذاری را کاهش دهد.

معایب React.js

JSX دارای منحنی یادگیری شیب دار می باشد و قلاب‌ها و اتصال داده‌ها در React مورد نظر هستند.

ویژگی های کلیدی React.js

Virtual DOM: هر مؤلفه React ایجاد شده به یک مدل شی document مجازی تبدیل می شود تا قبل از ایجاد تغییرات واقعی در DOM اصلی، همه تغییرات جدید را تطبیق دهد.

Cross-Platform: در حال حاضر React native یک رندر سفارشی React است که از اجزای بومی برای ایجاد رابط کاربری در دستگاه های تلفن همراه (iOS و Android) به جای اجزای وب استفاده می کند.

React Fluxt: یک معماری به نام flux ایجاد کرد که به‌ روزرسانی (کامپوننت‌های React) در Client side را به طور مؤثر انجام می‌دهد و از اصل پیوند داده پیروی می‌کند.

Vue

یکی دیگر از فریم ورک های جاوا اسکریپت برای ساخت رابط های کاربری و برنامه های تک صفحه ای است و توسط Evan You ایجاد شده می باشد و توسط تیمی از توسعه دهندگان اصلی نگهداری می شود. Vue.js دارای معماری قابل قبولی است که بر رندر و ترکیب اجزا متمرکز بوده و شامل مجموعه ای از کتابخانه های اصلی می باشد و به گونه ای طراحی شده که به راحتی قابل جمع آوری و استفاده هستند، همچنین قابل توسعه و سفارشی سازی می باشند.

در حال حاضر از ترکیب قالب مبتنی بر HTML برای اتصال داده ها به مدل Document object رندر شده استفاده می کند و این کار را با جمع آوری قالب ها در کد جاوا اسکریپت بهینه شده انجام می دهد.

مزایای Vue.js

  • اندازه کوچک. Vue.js، اگر به صورت ZIP دانلود شود، در مقایسه با سایر فریم ورک‌ها، تنها 18k می‌شود.
  • یادگیری آن ساده است و به راحتی توسط کاربران مبتدی تطبیق داده می شود، زیرا آن ها با HTML و اسکریپت JS معمولاً در یک فایل هستند.
  • پاسخگویی در Vue3 با استفاده از Composition API به دست می آید و Composition API روشی قابل تعویض برای تنظیم واکنش پذیری ارائه می دهد.

معایب Vue.js

  • دارای سیستم small plugin library
  • دارای یک مانع زبانی است زیرا برخی از بزرگترین جوامع آن در چین هستند و توسعه دهندگان چینی پلاگین ها را ایجاد می کنند و اسناد را به زبان مادری خود می نویسند که خواندن آن را برای توسعه دهندگان دیگر دشوار می کند.
  • انعطاف‌پذیری بیش از حد در فریم ورک Vue نقطه ضعف آن است زیرا پایگاه مربوطه دارای کد ناسازگار می باشد.

ویژگی های کلیدی Vue.js

Composition API: با استفاده از Composition API می‌توانید از مدیریت حالت مشابه redux در کامپوننت خود بدون نیاز به وابستگی‌های خارجی استفاده کنید که منجر به ساختار کد بصری تر می شود و استدلال در مورد برنامه را آسان تر می کند. Composition API با اجتناب از نیاز به ایجاد مجدد رندرهای غیرضروری، عملکرد بهتری را ارائه می دهد. در حال حاضر Composition API روشی انعطاف‌پذیر و کارآمد برای مدیریت واکنش‌پذیری در Vue3 ارائه می‌کند.

Single File Component (SFC): مدیریت کد زمانی که از سه فایل مجزا (HTML، CSS و جاوا اسکریپت) جمع آوری می شود، ممکن است کمی دشوار باشد و با SFC، می توانند در یک فایل نوشته شوند و در سراسر برنامه مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از CSS در یک جزء فایل، محدود کردن سبک های CSS را نسبت به آن جزء آسان تر می کند.

Transition/Animation: در حال حاضر Vue.js یک مؤلفه داخلی به نام transition ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد انیمیشن‌ها را در زمانی که اسناد HTML اضافه یا از document object حذف می‌شوند، اعمال کنید. مؤلفه انتقال در هر مؤلفه از برنامه Vue موجود می باشد.

Ember.js

Ember  فریم ورک جاوا اسکریپت مبتنی بر مولفه می باشد که در سال 2011 توسط Yehuda Katz ایجاد شده است و در سال 2016 منتشر شد. هدف اصلی آن ارائه یک مجموعه ابزار جامع که کل فرآیند توسعه را با ارائه یک router، view layer و data management library پوشش می دهد و توسعه وب را آسان تر می کند. Ember  از فناوری FastBoot برای Server- side rendering استفاده می کند و با استفاده از آن می توانید صفحات HTML  ارائه شده را به مرورگرها و سایر کلاینت ها بدون نیاز به دانلود اولیه دارایی های جاوا اسکریپت ارائه دهید.

همه چیز در Ember را می توان به عنوان سرویس یا مولفه برچسب گذاری کرد که به راحتی در سراسر برنامه در دسترس می باشد. همچنین می توانید یک فایل طولانی از قالب HTML داشته باشید و تصمیم بگیرید که آن را به بیت های کوچک تقسیم کنید. این بیت ها را می توان در پوشه app/component قرار داد که باعث می شود آن بیت از قالب شما یک جزء باشد و به عنوان تگ HTML سفارشی نامیده شود.

مزایای Ember.js

  • قرارداد بر پیکربندی به کاهش تعداد انتخاب‌هایی که باید انجام شود کمک می‌کند و به نوبه خود، خطا را کاهش می‌دهد.
  • اکثر برنامه‌های Ember در همه جا ساختار یکسانی دارند که درک یک پایگاه کد را در مدت زمان کوتاهی آسان می‌کند.
  • Ember دارای یک ابزار توسعه دهنده است که در ember-CLI تعبیه شده که می تواند برای اشعه ایکس یا اشکال زدایی برنامه Ember مورد استفاده قرار گیرد.

معایب Ember.js

  • دارای اهداف زیادی می باشد.
  • دشواری یادگیری در سطح بالایی قرار دارد، زیرا همه چیز به سرعت تغییر می کند و وقتی سعی می کنید راه حل پیدا کنید مطالب بیشتری در راه حل های قدیمی تر از الگوی جدید پوشش داده می شوند.

ویژگی های کلیدی Ember.js

Components: به کمک این ویژگی می توانید تصمیمات بزرگ را به واحدهای کوچکتر تقسیم کنید که به کاهش پیچیدگی کد کمک می کند و نگهداری آن را آسان تر می کند.

Routing: ویژگی که Ember را متمایز می کند در واقع معرفی مسیریابی است که برای مدیریت URL ها استفاده می شود.

Service: می توانید یک سرویس شخص ثالث در برنامه Ember ایجاد کنید که در دسترس باشد، همچنین این ویژگی می تواند با استفاده از ember-CLI ایجاد شود.

Ember Data Models: اپلیکیشن های مختلف بر اساس مشکلاتی که قصد برطرف کردن آن را دارند، متفاوت می باشند. برای مثال ممکن است برنامه ای دارای مدل تسویه حساب یا سبد خرید باشد، در صورتی که کاربر برنامه خود را به‌روزرسانی کند، داده‌ها پایدار شده و از بین نمی روند و می توانید با استفاده از مدل داده Ember به این داده های پایدار دست یابید.

Next.js

یک فریم ورک فرانت‌اند React رایگان و منبع باز که توسط Vercel ایجاد شده است. برای ساخت رابط های کاربری و وب سایت های ثابت مورد استفاده قرار می گیرد و قادر به ایجاد server-side rendering و برنامه های کاربردی جهانی است. همچنین از اجزای جاوا اسکریپت و React برای ایجاد رابط کاربری استفاده می کند.

Next.js تحت تأثیر React Router، Webpack، اکوسیستم Node و کتابخانه های جامعه قرار دارد. ویژگی که این فریم ورک را از سایر فریم ورک ها متمایز می کند، توانایی آن در تولید خودکار صفحات بر اساس ساختار سیستم فایل پروژه است.

این ویژگی اجازه می دهد تا فرآیند توسعه سریع انجام شود و نیازی به ایجاد صفحات برای هر قسمت از محتوا به صورت دستی نباشد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این فریم ورک تولید استاتیک افزایشی است که به صفحات ایجاد شده به صورت استاتیک اجازه می دهد تا با افزودن یا تغییر محتوای جدید، به صورت تدریجی به روز شوند.

مزایای Next.js

  • ساختن وب سایت های ایستا به صورت سریع با قابلیت های پویا به کمک این فریم ورک
  • Next.js از نظر SEO متمایز می باشد زیرا server-side rendering و ساخت وب سایت های ثابت را ارائه می دهد.
  • حمایت خوب جامعه
  • Fast time to market: با قطعات از پیش ساخته شده، می توانید با سرعت بیشتری وارد بازار شوید و در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. این مؤلفه ها می توانند به تیم شما در تقویت و تأیید سریع تکرارها کمک کنند.
  • Responsive Design: انعطاف‌پذیر و واکنش‌گرا باشید تا مطمئن شوید که طرح‌های شما در همه دستگاه‌ها، صرف نظر از اندازه صفحه نمایش، فوق‌العاده به نظر برسند.

معایب Next.js

  • سیستم پلاگین ضعیف
  • مسیریابی به جز گزینه ای با Node برای مسیریابی پویا محدود است.
  • وقتی یک برنامه شامل چندین صفحه باشد، زمان ساخت بسیار قابل توجه است.

ویژگی های کلیدی Next.js

Pages: می توانید صفحاتی را ایجاد کرده و با استفاده از سیستم مسیریابی فایل در Next، آنها را در مرورگر پیمایش کنید. برای استفاده از سیستم مسیریابی فایل، صفحات خود را در پوشه pages pages/first-post.js ایجاد کنید. مسیر اولیه معمولاً با فایل pages/index.js مرتبط است.

Image optimization: جزء تصویر پسوند عنصر HTML img است. برای وب مدرن بهبود یافته است. مولفه تصویر بهبودیافته می‌تواند به تغییر اندازه تصاویر در هر دستگاهی کمک کند و تصویر را تنها زمانی بارگذاری می‌کند که در پنجره دید باشد.

TypeScript support: در حال حاضر این ویژگی تجربه یکپارچه در پروژه های موجود و جدید ارائه می دهد. هنگام ایجاد پروژه های جدید، برای راه اندازی TypeScript نیازی به پیکربندی ندارد.

Data fetching : همواره Next.js دارای دو نوع رندر است: تولید استاتیک و رندر server-side

Angular

Angular.js فریم ورک توسعه وب قدرتمند مبتنی بر جاوا اسکریپت است و طراحی شده تا توسعه وب را کارآمد و استفاده از آن را آسان کند. همچنین بر اساس معماری Model-View-Controller (MVC) است که توسعه برنامه های وب پویا را آسان کرده و ویژگی‌های زیادی را فراهم می‌کند که توسعه وب را کاربردی تر کند، مانند data binding، dependency injection، and templating systems. همچنین به شما امکان می دهد واژگان HTML را برای ایجاد تعامل در برنامه زاویه ای خود با استفاده از دستورالعمل ها گسترش دهید و کدها را خواناتر، رساتر می کند.

مزایای Angular

  • Angular به صورت modular است، به این صورت که هنگام ساخت یک برنامه، اجزا، خدمات، pipelines و… را می توان در یک سیستم Angular modularity به نام NgModules ذخیره کرد و ماژول ها را صادر کرد و برای ایجاد برنامه های کاربردی حتی پیچیده تر استفاده کرد.
  • استفاده مجدد از مؤلفه‌ها یا استفاده از خدمات ممکن است به سرویس‌های دیگر بستگی داشته باشد که نمونه‌های خود را با سایر مؤلفه‌ها در مؤلفه‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند.
  • اتصال داده دو طرفه
  • Angular بسیار قابل آزمایش است و قلاب‌های تست توسط سرویس Testability از مرورگر در دسترس هستند.

معایب Angular

  • درک Angular به دلیل وب پیچیده ماژول ها، زبان های کدنویسی، ادغام ها و گزینه های سفارشی سازی احتیاج به زمان کافی دارد.
  • همچنین در مقایسه با React و سایر فریم ورک ها بسیار پیچیده است.

ویژگی های کلیدی Angular

Data Binding: این ویژگی همگام سازی بین model و view است. هنگامی که تغییری در نمای وجود دارد، مدل به روز می شود. هنگامی که مدل تغییر می کند، نمایش به طور خودکار در همه زمان ها به روز می شود.

Guidelines: به شما امکان می دهد HTML را با ویژگی های داخلی با پیشوند ng گسترش دهید. این ویژگی‌ها برای افزودن تعامل/عملکرد به برنامه Angular شما استفاده می‌شوند.

Node.js

این فریم ورک یک محیط زمان اجرا جاوا اسکریپت است که برای توسعه برنامه های سمت سرور استفاده می شود و بر اساس موتور جاوا اسکریپت V8 مورد استفاده در مرورگر وب Google Chrome است. Node.js توسط Ryan Dahl در سال 2009 ایجاد شد و از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های جاوا اسکریپت تبدیل شده است.

مزایای Node.js

  • عملکرد بالا به دلیل استفاده از موتور V8 JavaScript Runtime
  • یادگیری آسان به دلیل اینکه Node جاوا اسکریپت خالص است و اگر قبلاً با جاوا اسکریپت آشنایی دارید، نیاز به تلاش زیاد برای یادگیری Node نمی باشد.
  • رسیدگی به درخواست همزمان زیرا Node می تواند هزاران اتصال همزمان را در یک فرآیند مدیریت کند.

معایب Node.js

  • اتکای بیش از حد به تماس ها
  • برنامه نویسی در زمان های متفاوت نگهداری کد را دشوار می کند.
  • توسعه دهندگان برای انجام برخی وظایف به کتابخانه های شخص ثالث وابسته هستند.
  • فقط یک درخواست را در یک زمان پردازش می کند.

ویژگی های کلیدی Node.js

Event Driven/Asynchronous: یکی از دلایل سرعت Node.js این است که به محض راه اندازی سرور Node.js، متغیرها و توابع را مقداردهی اولیه می کند و به هر رخدادی گوش می دهد. این باعث می شود Node.js اتصالات مختلف را به طور همزمان بدون نیاز به مسدود کردن اجرای کدهای دیگر در سرور با استفاده از callback انجام دهد.

Single-Threaded: در حال حاضر Node.js از event loo و مدل های تک رشته ای استفاده می کند. معماری رویداد باعث می شود سرور Node.js به صورت ناهمزمان پاسخ دهد و سرور را در مقایسه با سایر سرورها بسیار مقیاس پذیر می کند.

Very fast: همواره Node.js بر روی موتور جاوا اسکریپت کروم V8 ساخته شده و در اجرای کد سریع می باشد.

Backbone.js

این فریم ورک کتابخانه جاوا اسکریپت می باشد که معماری Model-View-Presenter (MVP) و همگام سازی را برای برنامه های کاربردی وب ارائه می دهد و بر اساس الگوی طراحی Model View Controller (MVC) می باشد. این کتابخانه از هفت جزء پشتیبانی می‌کند: مدل‌ها، نماها، مجموعه‌ها، روترها، رویدادها، همگام‌سازی و گزینه‌ها. همچنین یک لایه ارتباطی ناهمزمان ارائه می دهد که به برنامه اجازه می دهد با یک سرویس Backend ارتباط برقرار کند. در واقع یکی از محبوب ترین کتابخانه های جاوا اسکریپت برای ساخت SPA است و توسط شرکت هایی مانند Airbnb، Walmart و Tumblr استفاده می شود.

مزایای Backbone.js

  • انعطاف پذیر و آسان برای استفاده بوده و در عرض چند دقیقه می توانید شروع کنید.
  • می‌توانید اجزایی را که برای نیازهای برنامه‌تان به بهترین نحو کار می‌کنند ترکیب و مطابقت دهید.

معایب Backbone.js

  • Backbone.js عناصر div خالی و اضافی را برای نمای خود ایجاد می کند.

ویژگی های کلیدی Backbone.js

JavaScript functions: با استفاده از توابع جاوا اسکریپت، Backbone.js طراحی ظاهری و برنامه های کاربردی را آسان تر می کند.

Extensions: درواقع Backbone.js یک پروژه منبع باز و شامل بیش از صد افزونه است.

Collections: با مدیریت بارگیری و ذخیره‌سازی مدل‌های جدید در سرور و مدیریت توابع ابزار برای انجام تجمیع یا محاسبات در برابر فهرستی از مدل‌ها، یک مجموعه به شما در مدیریت مجموعه‌ای از مدل‌های مرتبط کمک می‌کند.

Meteor.js

پلت فرمی مبتنی بر java اسکریپت برای توسعه برنامه های کاربردی وب و منبع باز است و از پارادایم های برنامه نویسی مختلف، از جمله برنامه نویسی شی گرا، کاربردی و رویداد محور پشتیبانی می کند. همچنین بر اساس چارچوب Node.js بوده و از یک مدل برنامه نویسی ناهمزمان استفاده می کند. Meteor.js شامل تعدادی کتابخانه داخلی برای کارهای روزمره مانند شبکه سازی، دستکاری داده ها و رندر UI است. علاوه بر این دارای یک ابزار خط فرمان برای ایجاد و استقرار برنامه های کاربردی وب ارائه می دهد.

مزایای Meteor.js

  • تغییر زمان واقعی در سرور
  • اجرای چندین نسخه متعادل کننده بار، مقیاس افقی را آسان می کند.
  • ساخت برنامه برای هر دو برنامه وب و موبایل

معایب Meteor.js

  • Meteor.js یکپارچه است زیرا برای پلتفرم های مختلف استفاده می شود و از یک منبع داده استفاده می کند.
  • هنگامی که ماژول های مجزا نیاز به منابع متفاوتی دارند، مقیاس بندی برنامه های یکپارچه می تواند دشوار شود.

ویژگی های کلیدی Meteor.js

Cross-platform development: در حال حاضر Meteor یک پلتفرم برای توسعه برنامه های کاربردی در سراسر وب، اندروید، iOS و دسکتاپ ارائه می دهد.

Unicode Base: از یک پایگاه کد برای توسعه همان برنامه برای پلتفرم های دیگر استفاده کنید.

Packages: دارای تعداد زیادی بسته برای نصب و استفاده است.

Express.js

فریم ورک برنامه کاربردی وب برای Node.js می باشد که به عنوان نرم افزار رایگان و منبع باز تحت مجوز MIT منتشر شده است و برای ساخت برنامه های کاربردی وب و API طراحی شده است. ویژگی های اصلی Express.js وابستگی های نرم، سیستم پلاگین، عملکرد بالا، مسیریابی آسان و عدم پاسخ به تماس Hell است.

مزایای استفاده از Express.js

برای یادگیری و پیاده سازی آسان می باشد و در صورتی که از قبل با جاوا اسکریپت و معماری Backend آشنایی داشته باشید، شروع کار با آن ساده خواهد بود.

از آنجایی که Express.js یک چارچوب اولیه است، بسته‌های میان‌افزار توسط تیم توسعه Express برای رسیدگی به مسائل مختلف توسعه توسعه داده شده‌اند.

شامل انواع ماژول های میان افزاری است که می توانید از آن ها برای افزودن به عملیات درخواست و پاسخ استفاده کنید.

معایب استفاده از Express.js

پیام های خطا توصیفی نیستند.

دارای یک API نامتعادل است.

دارای مشکلات امنیتی

ویژگی های کلیدی Express.js

به عنوان یک میان افزار کار می کند.

آذرسیس ارائه دهنده سرور مجازی و سرور اختصاصی با بهترین کیفیت و سخت افزار قدرتمند

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی 9 فریم ورک کاربردی جاوا اسکریپت پرداختیم. قبل از انتخاب فریم ورک برای برنامه خود، نیازهای پروژه را به دقت بررسی کنید، زیرا هر فریم ورک دارای قابلیت‌های خاصی است که می‌توانید در حین توسعه به آن‌ها نیاز داشته باشید. امیدواریم که لیست معرفی ما از فریم ورک های جاوا اسکریپت به شما در انتخاب بهترین مورد برای پروژه خود کمک کند، از همراهی شما سپاس گذاریم.

سوالات متداول

محبوب ترین فریم ورک جاوا اسکریپت چیست؟

بر اساس نظرسنجی JAMstack 2022، React در حال حاضر محبوب ترین چارچوب جاوا اسکریپت است. محبوبیت React را می توان به سهولت استفاده، انعطاف پذیری و عملکرد آن نسبت داد.

کدام فریم ورک جاوا اسکریپت برای توسعه وب بهترین گزینه است؟

وقتی نوبت به انتخاب بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت برای توسعه وب می رسد، در نهایت به نیازهای پروژه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. فریم ورک هایی از جمله: React، Angular، Vue.js گزینه مناسبی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *