آذرسیس

Pros and cons of investing in NFTs
4.2/5 - (5 امتیاز)

چند وقتی است که سرمایه گذاری در NFT به دلایل زیادی کاربران را جذب خود می کند، اما باید مزایا و معایب هر بازاری را پیش از ورود به آن در نظر گرفت، زیرا با وجود اینکه این فناوری در حال حاضر سر و صدای بسیاری کرده است! از طرفی دیگر به دلیل آسیب پذیر بودن در مقابل کلاه برداری ها مورد انتقاد نیز قرار گرفته است. پس اگر نمی خواهید که بدون اطلاعات کامل به سراغ NFT ها رفته و بی گدار به آب بزنید خواندن این مقاله در مورد ” مزایا و معایب سرمایه گذاری در NFT ” از ضروریات است! با کارشناسان آموزش های ارز دیجیتالی آذرسیس همراه باشید و سوالات خود را از طریق فرم پایانی پست پیش رو مطرح کنید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در NFT

NFT چیست؟

NFT یا Non Fungible Token در معنی لغوی به معنا غیر قابل تعویض و یک چیز منحصر به فرد است! با وجود اینکه پول های رایج هر کدام قابلیت جایگزین شدن دارند، NFT ها می توانند عکس، ویدیو، فایل صوتی یا یک فرمت دیجیتال باشند. هر کدام از این NFT ها شامل یک امضا دیجیتالی و دارایی هایی واقعی هستند. همچنین NFT توکن های غیر قابل تعویضی هستند، که رمزنگاری شده و بر روی بلاکچین قرار گرفته اند، این دفتر کل عمومی توزیع شده تراکنش ها را ثبت می کند و هر NFT کد شناسایی مخصوص به خود را دارد. ارزش NFT ها توسط میزان عرضه و تقاضا در بازار مشخص شده و همانند کالا های فیزیکی خرید و فروش می شوند.

نکات مهم سرمایه گذاری در NFT

برای شروع نکات سرمایه گذاری در NFT از شما می خواهیم تا شرایط زیر را تصور کنید! NFT ها را در نظر خودتان به یک خودرویی تشبیه کنید. یعنی همان طور که شما یک ماشین را فقط برای عنوان کاغذی که همراه آن است نمی خرید، خرید یک دارایی فقط به این دلیل که به یک NFT تبدیل شده است هوشمندانه نیست. این بدان معنا نیست که سرمایه گذاری در دارایی های توکن ایده بدی است، اما اگر دارایی را شناسایی کردید که برای شما جذاب است و بودجه لازم را دارید، شاید باید آن را بخرید. اگر مالکیت دارایی Tokenized شود، احتمالاً می توانید از مزایا اضافی مرتبط با NFT ها بهره مند شوید. اما مطمئن شوید که خطرات سرمایه گذاری NFT را نیز درک کرده باشید.

NFT چیست؟ / نکات مهم سرمایه گذاری در NFT

مزایا سرمایه گذاری در NFT

سرمایه گذاران دلایل زیادی به دلایل متعددی متمایل به خرید دارایی ها به صورت NFT توکن می شوند، که برخی از مهم ترین مزایا سرمایه گذاری در NFT ها به صورت زیر است:

1- هر کسی می تواند در NFT ها سرمایه گذاری کند!

سرمایه گذاری در دارایی های توکن شده برای همه قابل دسترسی است و مالکیت دارایی که به یک NFT تبدیل می‌شود، می‌تواند آسان تر و کارآمدتر در هر نقطه از جهان بین مردم منتقل شود.

2- مالکیت NFT توسط یک بلاک چین تضمین می شود!

استفاده از فناوری بلاک چین برای نشان دادن مالکیت دیجیتالی می تواند مالکیت سرمایه گذار بر دارایی را ایمن تر کند، همچنین فناوری بلاک چین می تواند مالکیت دارایی ها را شفاف تر کند.

3- فرصت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری بلاک چین است!

سرمایه گذاران می توانند با تخصیص مبلغ اندکی به دارایی های توکن شده، اطلاعات بیشتری در مورد بلاک چین کسب کنند و در عین حال پرتفوی خود را متنوع کنند.

معایب سرمایه گذاری در NFT

معایب سرمایه گذاری در NFT

با این وجود بسیاری از سرمایه گذاران نیز دلایل معتبری برای احتیاط در سرمایه گذاری دارایی های توکن دارند، که برخی از آن معایب سرمایه گذاری در NFT عبارت اند از:

1- NFTها یک طبقه دارایی نیستند!

NFTها معمولاً و به اشتباه به عنوان یک طبقه از دارایی ها در نظر گرفته می شوند، تا یک روش فناوری برای نشان دادن مالکیت! بنابراین همواره اطلاعات نادرست عمومی و تبلیغاتی پیرامون NFT ها می تواند باعث افزایش ارزش دارایی های توکن شده و بی ثبات شود.

2- تولید NFT بسیار انرژی بر است!

اکثر NFT ها در حال حاضر توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می شوند که از یک Operating Protocol پر انرژی به نام Proof Of Work استفاده می کند. برای مثال می توان گفت یک تراکنش NFT به اندازه یک خانه متوسط برای یک روز و نیم به برق نیاز خواهد داشت!

3- ممکن است نیاز به اتر (ETH) باشد!

با توجه به اینکه بیشتر فروش‌ های NFT در پلتفرم اتریوم انجام می‌شود، داشتن ارز بومی بلاکچین اتر (ETH) اغلب برای خرید NFT ضروری است. سرمایه گذارانی که مایل به خرید NFT با Fiat Money مانند دلار آمریکا هستند، ممکن است گزینه های محدودی داشته باشند.

معایب سرمایه گذاری در NFT

سخن آخر

در نظر بگیرید که حتماً باید استراتژی های معاملاتی را تمرین کنید، تا زمانی که دانش و تمرین کافی در این زمینه را داشته باشید، و به بازار NFT وارد شوید، دقت کنید که قبل از شروع به خطر انداختن سرمایه خود، معاملات را در یک محیط مجازی ارسال کنید. برای فعالیت در زمینه سرمایه گذاری های آنلاین مانند سرمایه گذاری در NFT، اولین شرط فراهم کردن بستر امن برای اطلاعات و سرمایه است! شما می توانید برای فراهم کردن این بستر در کوتاه ترین زمان ممکن و شروع به سرمایه گذاری در NFT به صورت کاملاً حرفه ای اقدام کنید. سرور های مجازی یا سرور اختصاصی یک بستر عالی برای امنیت اطلاعات و سرمایه شما خواهد بود. یک تیکت به آذرسیس برای ورود به دنیای حرفه ای ها کافیست…


3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *