آذرسیس

What is Windows VPS and why is it popular
4.7/5 - (14 امتیاز)

در این آموزش سرور مجازی ویندوز را به طور کامل و مفصل بررسی خواهیم کرد. سرور مجازی ویندوز در واقع نسخه مجازی سیستم عامل ویندوز است که بر روی سرور به صورت فیزیکی قرار گرفته و به صورت جداگانه مدیریت می شود. به لطف همین سرور مجازی است که چندین ماشین مجازی می توانند در یک محیط فیزیکی بایکدیگر در ارتباط باشند. اگر شما نیز مشتاق این هستید که بیشتر با سرور مجازی ویندوز آشنا شده و دلیل محبوبیت آنرا در حوزه میزبانی بدانید، حتما تا انتها همراه ما باشید! در ادامه مطالب جذابی در پیش است…

سرور مجازی ویندوز چست و چرا محبوب است؟

سرور مجازی ویندوز چیست و چرا پرطرفدار است!

اگر به دنبال راه اندازی وبسایت خود هستید، قطعا اولین انتخاب هر وب مستر برای میزبانی آن سرور مجازی ویندوز است. این سرور نوع میزبانی که ارائه می دهد همانند سرور اختصاصی همیشه در دسترس کاربر بوده و مجهز به اینترنت پرسرعت است. این vps دارای سیستم عامل خاص خود و مجموعه ای از منابع جداگانه است، یعنی اینکه سایت های دیگری برای رقابت در آنجا وجود ندارند. به عبارت دیگر، میزبانی سرور ویندوز مانند داشتن خانه جداگانه برای وب سایت، بجای اشتراک یک اتاق در یک آپارتمان پر از وب سایت های دیگر است. حالا با این کار ما یک حریم خصوصی دریافت می کنیم که کنترل بیشتر و مالکیت بیشتر بر فضای آن داریم.

دلیل محبوبیت سرور مجازی ویندوز چیست و چرا باید از سرور مجازی ویندوز استفاده کرد؟

دلایل زیادی برای به کارگیری سرور ویندوز وجود دارد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

چرا ویندوز سرور محبوب است؟

مقرون به صرفه

همانطور که می دانید سرور های اختصاصی پرهزینه هستند. در عوض، تعداد کمی از سایت ها برای اجرای موثر به سرور اختصاصی نیاز دارند. ولی باید گفت، برای بسیاری از صاحبان سایت، رفتن به دنبال یک بسته میزبانی مشترک عملی بیش از حد خطرناک از لحاظ امنیتی است. با قرار گرفتن در یک سطح میانه، سرور مجازی ویندوز می تواند تعادلی بین این دو برقرار کند. یعنی، دارای قیمت های پایین تر نسبت به سرور اختصاصی است و مزایای مهم بیشتری را دارا می باشد. این یعنی ما سطح راحت تری از میزبانی را در اختیار داریم که حتی اگر سایت همچنان در حال رشد باشد هم این سرور مفید خواهد بود.

کنترل بیشتر

میزبانی اشتراکی ما را مجبور می کند با یک سری تنظیمات مشترک خود را مطابقت دهیم و حتی ممکن است نتوانیم تغییراتی در سایت خود ایجاد کنیم. همچنین، در اختیار داشتن منابع محدود به صورت یک محدودیت جزئی برای ما است که ساخت یک سایت تجاری مقاوم و قوی را در مقیاس های خاص یا در صنایع خاص غیرممکن می کند. در حالی که با میزبانی vps، ما کنترل بیشتری داریم و می توانیم تصمیم بگیریم که چه مقدار فضا نیاز داریم و بسته میزبانی مناسب خود را انتخاب کنیم:

کنترل بیشتر سرور مجازی ویندوز

امنیت بالا

هاست اشتراکی در برخی موارد خطرناک است. زیرا، وقتی یک سایت در معرض خطر قرار می گیرد، بر سایت های دیگر سرور نیز تاثیر می گذارد. یا اگر بخشی از سرور به مشکل بخورد یا صدمه ببیند، هر یک از سایت های سرور تحت تاثیر قرار می گیرند. ولی سرور های vps امن هستند و فضای جداگانه ای دارند که به سایت های دیگر مربوط نمی شود. اگر سایتی هک شده باشد زمان زیادی طول می کشد تا بر دیگر سایت ها تاثیر بگذارد.

عدم اشتراک گذاری منابع 

یک مشکل بزرگ با سرورهای اشتراکی این است که منابع محدودی دارند. در حالی که، سرور ویندوز ممکن است منابع را تا حد مشخصی محدود کند، ولی در عوض ما مستقیما با وب سایت های دیگر رقابت نمی کنیم و حافظه و فضای ذخیره سازی آنها را به اشتراک نمی گذاریم. اگر بخواهیم سرور ویندوز را انتخاب کنیم، ارزش بررسی را دارد.

بررسی مزایا و معایب سرور مجازی ویندوز چیست؟

در این قسمت مزایا و معایب سرور مجازی ویندوز را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

مزایای سرور مجازی ویندوز 

سرور مجازی ویندوز کنترل بیشتری در تنظیمات ویندوز برای ما فراهم می کند. در بیشتر موارد هم می توانیم دسترسی بیشتری به سرور داشته باشیم تا تنظیمات دقیق را مشخص کنیم و اطمینان حاصل کنیم که برنامه در اوج عملکرد vps ویندوز اجرا می شود. میزبانی سرور ویندوز در مقایسه با میزبانی مشترک، تجربه سرعت بیشتری را همزمان با کاهش زمان خرابی، ارائه می دهد. این موضوع باعث می شود تا ما دیگر نگران، مشکل بازدیدکنندگان در دسترسی به سایت، نباشیم.

معایب سرور مجازی ویندوز 

باید بگوییم که میزبانی سرور ویندوز اغلب بیشتر از یک میزبانی مشترک هزینه دارد. اگر از یک سرویس میزبانی ویندوز معمولی یا با کیفیت پایین استفاده کنیم، ممکن است پرهزینه نباشد ولی، ممکن است منابع به درستی اختصاص داده نشوند و این مورد هنگام مدیریت وب سایت مشکلات جدی ایجاد کند.

خرید سرور مجازی ویندوز نیز دقیقا مانند سایر خدمات نیاز است که حساسیت به خرج داده و سرور را از تمام جهات مورد بررسی قرار دهید. داشتن سرور مجازی مطمئن و ایمن در کنار کیفیت بالا می تواند در راه اندازی وبسایت حکم یک کلید طلایی را داشته باشد. این ویژگی ها را بسیاری از شرکت های هاستینگ معتبر ارائه می دهند. جهت راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید!

سخن آخر

در نقطه پایانی باید بگوییم، مهم نیست که میزبانی سرور ویندوز چقدر معایب دارد که بر مشتریان تاثیر گذارد، اگر بهترین خدمات میزبانی سرور ویندوز را دریافت کنیم، این امر می تواند در پیشگیری یا در به حداقل رساندن بروز مشکلات در حین پیشبرد سایت، مفید باشد. از اینکه ما را در بررسی این مقاله همراهی کردید متشکریم. در صورت داشتن سوال می توانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.


3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *