آذرسیس

how to install git on centos 7
5/5 - (3 امتیاز)

از نظر شما دانستن ترفند نحوه نصب Git در CentOS 7 به چه کار ما می آید؟ یک سیستم توزیع کننده کنترل ورژن همراه با قابلیت Open Source بودن در نظر بگیرید که می توانید تغییرات نسخه را ردیابی کرده، به مراحل قبلی برگردید، از کد پایه جدا شوید، تا نسخه های جایگزین فایل ها و دایرکتوری ها را ایجاد کنید! نصب Git در CentOS 7 قطعاً به یکی از ضروری ترین ابزار ها در توسعه نرم افزار مدرن تبدیل شده است، زیرا سیستم های کنترل نسخه به شما این امکان را می دهند که نرم افزار خود را در سطح منبع پیگیری کنید. بنابراین از شما دعوت می کنیم تا طی یک مقاله علمی از آذرسیس به نصب Git در CentOS 7 دقت کنید و کاربرد های ضروری را در یک تیتر جداگانه مطالعه نمایید.

نحوه نصب Git در CentOS 7

پیش نیاز های نصب Git در CentOS 7

همان طور که می دانید، هر نصب چند پیش نیاز! پس پیش از آن که مراحل نصب Git در CentOS 7 را شروع کنید، موارد زیر را به دقت انجام دهید:

  1. شما به یک سرور CentOS 7 نیاز خواهید داشت که برای داشتن سیستم عامل CentOS 7 در یک سرور با کیفیت و گارانتی دار پیشنهاد ما به شما سرور مجازی لینوکس است.
  2. دومین پیش نیاز مهم برای نصب Git در CentOS 7، داشتن یک کاربر غیر روت که دارای امتیازات Sudo که در سرور نصب و پیکربندی شده باشد.

اگر مرحله 2 را انجام نداده اید و یا به هر نحوی موفق به آماده سازی پیش نیاز های نصب Git در CentOS 7 نشده اید، در ادامه مطالب مراحلی را برای تکمیل و عدم بروز خطا به جهت نداشتن کاربر غیر روت در نظر گرفته ایم. همچنین می توانید از کاربر غیر روت خود در جهت ایجاد SSH در سرور CentOS در هنگام نصب بهره ببرید.

پیش نیاز های نصب Git در CentOS 7

مراحل کامل نحوه راه اندازی و نصب Git در CentOS 7

با توجه به سطور زیر، نصب را انجام داده و راه اندازی آن را به درستی پیش ببرید:

مرحله اول: نصب Git

بهترین و ساده ترین راه در نحوه نصب ابزار Git به کمک نصب Git از مخازن نرم افزار پیش فرض CentOS می باشد. اما در این روش سریع ممکن است آخرین ورژن Git نصب نشود. پس در صورت تمایل به دریافت آخرین نسخه از Git باید آن را از طریق منبع، کامپایل نمایید. برای این کار باید از Yum که مدیر بسته CentOS است جهت جستجو و نصب آخرین بسته Git موجود در مخازن CentOS بهره ببرید:

sudo yum install git

در صورتی که دستور بدون خطا کامل شود، شما قادر خواهید بود تا Git را دانلود و نصب خواهید کرد. اما می توانید جهت بررسی دوباره کارکرد درست آن، بررسی نسخه داخلی Git را امتحان کنید:

git --version

اگر این بررسی شماره نسخه git را ایجاد کرد، اکنون می توانید به راه اندازی Git بروید.

مرحله دوم: راه اندازی Git

در مرحله راه اندازی باید اطلاعاتی را در مورد خودتان پیکربندی یا به اصطلاح کانفیگ کنید تا Commit Messages با اطلاعات صحیح ضمیمه تولید شود. پس لازم است برای انجام این کار از دستور Git Config برای ارائه نام و آدرس ایمیلی که می خواهید در Commit های شما تعبیه شود استفاده کنید:

git config --global user.name "Your Name"
git config --global user.email "[email protected]"

جهت تایید آن که این تظیمات به درستی انجام شده و یا ایرادی رخ داده است، می توانید تمام موارد پیکربندی را که با تایپ دستور زیر ببینید:

git config --list
Output
user.name=Your Name
[email protected]

این پیکربندی از مشکل دیدن Error Message و نیاز به تجدید نظر در Commit ها پس از ارسال آن ها جلوگیری خواهد کرد. هم اکنون شما پس از طی این مراحل موفق به نصب Git در CentOS 7 شده اید!

سخن آخر

از همراهی شما در یکی دیگر از وبلاگ های آموزشی به تحریر کارشناسان تولید محتوا هاستینگ آذرسیس بسیار سپاسگزاریم، فراموش نکنید که سایت‌ هایی مانند GitHub، GitLab و Bitbucket اشتراک‌گذاری و مشارکت در کد با Git را برای ما آسان‌تر از همیشه کرده‌اند. و توصیه من این است که این نحوه نصب و راه اندازی را از دست ندهید. با توجه به استقبال کم نظیر شما از تعرفه های ارائه سرور آذرسیس از شما دعوت می کنیم تا کسب و کار خود را با یک مشاوره رایگان به وسیله ارسال تیکت وارد یک چارچوب حرفه ای و رقابتی کنید…

Share this Post

2 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *