آذرسیس

معرفی 5 فریم ورک کاربردی PHP - آذرسیس
5/5 - (2 امتیاز)

ما در این مقاله 5 فریم ورک کاربردی PHP را برای شما کاربران عزیز معرفی خواهیم کرد، پس از شما دعوت  می کنیم تا پایان همراه باشید.

دنیای برنامه نویسی یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای درک و اجرا توسط برنامه نویسان PHP یا همان Personal Home Page است.

حال در نظر بگیرید ابزار هایی وجود دارد که برای کمک به شما در پروژه های سنگین ساخته شده اند، و شما مجبور به شروع از صفر نیستید.

فریم ورک ها همان ابزار هایی هستند که به وسیله توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های کاربردی ساخته شده و استفاده می شوند.

با توجه به آن که این فریم ورک ها توسط چندین مهندس نرم افزار و برنامه نویس آزمایش می شوند، همه آن ها کارآمد و قوی هستند.

فریم ورک

مزایا استفاده از فریم ورک

  1. صرفه جویی زمان در توسعه یک برنامه
  2. جلوگیری از کد های اضافه و تکراری
  3. کار بر روی فناوری های پیچیده را آسان تر می کند

5 فریم ورک کاربردی PHP

در ادامه این مقاله، 5 فریم ورک کاربردی PHP که برای سهولت در کار شما می توانند مفید باشند را معرفی می کنیم  که امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرند.

1- Laravel

از محبوب ترین فریم ورک های PHP است، این نرم افزار توسعه یافته از سال 2011 تا به امروز در ساخت نرم افزار های پیچیده به برنامه نویسان کمک کرده است.

Laravel از Build Complex Web Applcations برای این کار استفاده می کند، و به گونه ای طراحی شده است تا مراحل ذخیره سازی، احراز هویت و مسیریابی را آسان کند.

فریم ورک

  • ویژگی های کلیدی Laravel

یکی از دلایل بسیار مهمی که Laravel را تا این اندازه محبوب کرده، قطعاً قدرت طراحی اش با سیستم احراز هویت است.

احراز هویت برای توسعه دهندگان بسیار مهم است، و گاهی امکان دارد ساعت های بی پایانی را صرف گرفتن یک کد بکنند. اما Laravel این کار را آسان می کند.

خط فرمان داخلی Artisan از دیگر ویژگی های کاربردی Laravel است، که موجب می شود از بازنویسی طاقت فرسا کد های مشابه جلوگیری شود.

Laravel قابلیت ORM خود را با اجرا رکورد فعال تعبیه کرده است، بنابراین توسعه دهنده می تواند جداول داده خود را بدون نیاز به کد SQL یکپارچه کند.

تست واحد و منحصر به فرد لاراول این اجازه را می دهد تا بتوانیم پیش از هرگونه اعمال تغییرات آزمایش انجام دهیم تا مطمئن شویم مشکلی وجود ندارد.

همچنین لاراول با داشتن سیستم مهاجرت پایگاه داده، می تواند ساختار پایگاه داده هر برنامه بدون نیاز به کد نویسی جدید گسترش پیدا کند.

با وجود ویژگی سیستم مهاجرت داده در Laravel خطر از دست دادن اطلاعات شما بسیار کاهش پیدا می کند، و از این بابت همواره آسوده اید.

2- Cake PHP

دومین فریم ورک کاربردی PHP که به سادگی و ظرافت مشهور می باشد،Cake PHP است و اولین فریم ورکی       

می باشد که در دهه 2000 وارد بازار توسعه دهندگان شده است.

Cake PHP از عملکرد CRUD در خود استفاده می کند، و به همین دلیل با سادگی ای که دارد، برای کابران مبتدی گزینه مناسبی است.

همچنین از این FrameWork می توان برای ساخت و طراحی وب سایت هایی با ویژگی غنی بصری چشمگیر و بسیار عالی استفاده کرد.

فریم ورک

  • ویژگی های کلیدی Cake PHP

از ویژگی های جذاب این فریم ورک محبوب این است، که با انتشار هر نسخه قابلیت های جدید و بهتری را برای کاربران خود ارائه می دهد.

علاوه بر آن اینکه Cake PHP کد نویسی را آسان می کند، یک واقعیت است. و گزینه هایی برای تست تغییرات اضافه شده در وب سایت را دارد.

شما با استفاده کردن از این فریم ورک با وجود اعتبار سنجی داخلی، در طول فرآیند توسعه متوجه رعایت کردن قوانین اعتبار سنجی خواهید شد.

به کار گیری  FrameWork بسیار آسان است و شما به راحتی می توانید با این چارچوب ها وب سایت خود را به راحتی سفارشی سازی کنید.

3- Codelgniter

Codelgniter یک ابزار جعبه ابزار صاف برای ساخت برنامه های وب هستند، استفاده از این FrameWork بسیار آسان است و مناسب مبتدیان می باشد.

این فریم ورک متن باز از یک مدل کنترلر نما استفاده می کند، و راه حل هایی ساده مانند آموزش های ویدیوئی و راهنما مخصوص مبتدیان و متخصصان را دارد.

فریم ورک

  • ویژگی های کلیدی Codelgniter

از ویژگی های این FrameWork معماری مبتنی بر MVC، یک کتابخانه داده ای حاوی مسیریابی، ارسال ایمیل و اطلاعات مورد نیاز شماست.

Codelgniter با یک رابط برنامه نویسی ساده طراحی شده، و به توسعه دهنده کمک می کند، تا بتواند تمام خطا ها را در طول ساخت برنامه وب مدیریت کند.

این نرم افزار PHP URL هایی را که برای موتور های جستجو بهینه شده اند، همگام با SEO ایجاد می کند. همچنین این ابزار بسیار سبک وزن است.

4- Symfony

این چارچوب با آن که یک FrameWork بسیار پیشرفته ای است، اما کاربرد آن به طرز عجیبی آسان می باشد و دارای قابلیت معماری MVC است.

فریم ورک Symfony با دوره های آموزشی همراه است و این مورد،  استفاده از این چارچوب را در همین ابتدای کار برای کاربران مبتدی مناسب می کند.

فریم ورک

  • ویژگی های کلیدی Symfony

همان طور که می دانید حفظ سلامت یک برنامه از طرف توسعه دهندگان کار سختی است، ولی Symfony تمام اقدامات لازم برای این کار را انجام می دهد.

می توانید با این FrameWork برنامه های وب خود را سفارشی سازی کرده، و با داشتن OOPS سفارش سازی را به سطح جدیدی می رساند.

به روز رسانی ها در این چارچوب کاملاً منظم است، و تا زمان های طولانی پشتیبانی می شود همچنین تا 3 سال با نسخه های جدید سازگار می باشد.

5- Zend Framework

این framework، شی گرا و مناسب افراد مبتدی است و بسته های حرفه ای روی PHP دارد. همچنین با ویژگی هایی مانند وراثت و رابط طراحی شده قابلیت گسترش دارد.

تما اجزا این چارچوب را می توان در توسعه یک وب سایت استفاده کرد، و به دلیل کامپوننت محور بودن آن نام Glu FrameWork را به خود اختصاص می دهد.

فریم ورک

  • ویژگی های Zend Framework

Zend پشتیبان های قوی مثل گوگل و مایکروسافت را در اختیار دارد و همین موضوع موجب اعتماد و محبوبیت این فریم ورک می شود.

همچنین Zend با قابلیت پشتیبانی MOVE که یک به روز رسانی MVC است، این چارچوب را قابل اعتماد تر و ایمن تر می کند.

علاوه بر موارد بالا دارای مجوز BSD است و این امر ورود افراد شخص ثالث را ممنوع کرده و دو مجوز Zend و PHP را همزمان ارائه می کند.

اگر شما نیز جزو توسعه دهندگان هستید و سرعت، امنیت و اختصاص منابع به خود برای تان مهم است. توصیه ما به شما سرور اختصاصی می باشد.

آذرسیس ارائه دهنده سرور های اختصاصی با پهنا باند نامحدود، پشتیبانی و گارانتی بازگشت وجه است، که می توانید برای تهیه به وب سایت رسمی آذرسیس مراجعه کنید.

سخن آخر

در پایان از شما ممنونیم که در این مقاله نیز با ما همراه بودید، ما در این عنوان 5 فریم ورک کاربردی PHP را به طور کامل به شما توضیح دادیم.

امیدواریم که مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد، در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از قسمت ارسال نظرات با کارشناسان آذرسیس در ارتباط باشید.

آیا استفاده از فریم ورک ضروری است؟

توسعه دهندگان به دلایل بسیاری از فریم ورک استفاده می کنند که مهم ترین آن سرعت و صرفه جویی در زمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *