آذرسیس

How to invest in digital currencies 1
4/5 - (4 امتیاز)

ارز دیجیتال یک پول دیجیتال است، که این نوع ارز از فناوری بلاک چین استفاده می کند و ایمن تلقی می شود زیرا می تواند حتی بین طرف های غیرقابل اعتماد ایجاد کند. بلاک چین‌ ارز های دیجیتال شبیه دفتر کل قدیمی حسابداران هستند، با این تفاوت که این دفتر الکترونیکی است و هرکسی که به دفتر کل دسترسی داشته باشد، می‌تواند حسابدار باشد. اگر شماهم از علاقه مندان حوضه ارز دیجیتال هستید! پس از شما دعوت می کنیم تا پایان آموزش نحوه سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال با آذرسیس همراه باشید و از مطالعه وبلاگ های حرفه ای لذت ببرید.

نحوه سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال

چند نکته کوتاه در رابطه با ارز های دیجیتال!

  1. کریپتوکارنسی پول دیجیتالی است که با فناوری بلاک چین ایمن می شود.
  2. سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. از خرید مستقیم ارز دیجیتال تا سرمایه گذاری در صندوق ها و شرکت های رمزنگاری.
  3. شما می توانید ارز دیجیتال را با استفاده از صرافی ها یا از طریق دلال یا فروشندگان خاص خریداری کنید.
  4. سرمایه‌ گذاری در ارز های دیجیتال ریسک دارد، بنابراین مهم است که بیش از آنچه می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌ گذاری نکنید.

آشنایی با سرمایه گذاری ارز های دیجیتال

وقتی قصد سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال را دارید، ممکن است مرحله اول به خرید و نگهداری یک یا چند سکه رمز نگاری شده فکر کنید. خرید مستقیم ارز رمز نگاری شده احتمالاً رایج ترین راه برای افزودن قرار گرفتن در معرض کریپتو به سبد خود است اما وقتی نوبت به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می رسد، چند گزینه دارید:

آشنایی با سرمایه گذاری ارز های دیجیتال

1- خرید مستقیم ارز دیجیتال

شما می توانید انتخاب کنید که به طور مستقیم یک یا چند ارز دیجیتال خریداری و ذخیره کنید. گزینه های شما از معتبرترین ارز های دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین تا سکه های تقریبا ناشناخته که به تازگی در یک عرضه اولیه سکه (ICO) عرضه شده اند، متغیر است.

2- سرمایه گذاری در شرکت‌های ارز دیجیتال

بهتر در شرکت‌ هایی سرمایه‌گذاری کنید که تمرکز جزئی یا کلی روی ارز های دیجیتال دارند. گزینه‌های شما شامل شرکت‌ های استخراج ارز دیجیتال، سازندگان سخت‌ افزار برای استخراج، شرکت‌ هایی مانند Robinhood Markets, Inc. (HOOD) و PayPal Holdings و Inc. (PYPL) و بسیاری دیگر با سطوح مختلف قرار گرفتن در معرض کریپتو از ارز های دیجیتال پشتیبانی می کنند. همچنین می‌توانید در شرکت‌ هایی مانند MicroStrategy Incorporated (MSTR) سرمایه‌ گذاری کنید که مقادیر زیادی ارز دیجیتال در ترازنامه‌های خود نگه داری می‌کنند.

3- سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های متمرکز بر ارز های دیجیتال

اگر نمی‌ خواهید از بین شرکت‌ های ارز دیجیتال انتخاب کنید، می‌توانید در عوض آن تصمیم بگیرید، که در یک صندوق متمرکز بر ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. شما انتخابی از صندوق های قابل معامله در مبادلات (ETF) مانند صندوق های شاخص و صندوق های آتی، علاوه بر طیف وسیعی از تراست های سرمایه‌گذاری در ارز های دیجیتال دارید. برخی از صندوق‌ های مبتنی بر رمزنگاری مستقیماً روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، در حالی که برخی دیگر در شرکت‌ های متمرکز بر رمزنگاری یا اوراق بهادار مشتقه مانند قرارداد های آتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

4- سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال IRA

اگر می خواهید در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و همچنین از مزایای مالیاتی ارائه شده توسط حساب بازنشستگی فردی (IRA) برخوردار شوید، می توانید در یک ارز دیجیتال IRA سرمایه گذاری نمایید. استفاده از خدمات ارائه‌دهنده IRA رمزنگاری می‌تواند ذخیره‌ سازی امن‌تری را برای دارایی‌ های ارز دیجیتال شما تسهیل کند.

5- تبدیل شدن به یک ماینر یا اعتبار سنجی کریپتو

شاید مستقیم ترین راهی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استخراج آن یا عمل به عنوان یک اعتبار سنجی در یک شبکه کریپتو باشد. استخراج‌ کننده ها و اعتبارسنجی‌ های ارز دیجیتال، پاداش‌هایی را به صورت کریپتو دریافت می‌کنند که می‌توانند آن را به عنوان سرمایه‌گذاری نگه دارند یا با ارز دیگری مبادله کنند.

آشنایی با سرمایه گذاری ارز های دیجیتال

سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال چگونه کار می کند؟

اگر می خواهید مستقیماً روی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنید، می توانید از صرافی ارزهای دیجیتال استفاده کنید. در زیر نحوه خرید ارز دیجیتال از طریق صرافی ارائه شده است:

  1. مشخص کنید که از کدام صرافی ارز دیجیتال می خواهید استفاده کنید. بهترین شرط شما یک صرافی معتبر و شناخته شده با انتخاب زیادی از ارزها است.
  2. یک حساب کاربری در صرافی ارز های دیجیتال ایجاد کنید. برای تکمیل مراحل ثبت نام باید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید و هویت خود را تأیید کنید.
  3. حساب خود را با Fiat Money تامین کنید. قبل از اینکه بتوانید هرگونه ارز دیجیتال را بخرید، باید حساب صرافی خود را با ارز دیگری مانند دلار آمریکا تامین کنید.
  4. تصمیم بگیرید که کدام ارز دیجیتال را می خواهید بخرید. شما می توانید انتخاب کنید که در یک یا چند ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.
  5. برای ارز دیجیتال انتخابی خود سفارش خرید بدهید. برای ارسال و تکمیل سفارش خرید یک یا چند ارز دیجیتال، مراحل مورد نیاز صرافی را دنبال کنید.
  6. ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کنید. پس از تکمیل خرید، اطلاعاتی که برای دسترسی به ارز دیجیتال خود نیاز دارید در یک کیف پول دیجیتال نگهداری می شود. این کیف پول رمزنگاری می‌تواند توسط صرافی ارز دیجیتال یا یک ارائه‌دهنده کیف پول مستقل میزبانی شود.

نکته: به عنوان یک سرمایه گذار در ارزهای دیجیتال، باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از سبد خود را به دارایی های دیجیتال اختصاص دهید.

مواردی که قبل از سرمایه گذاری در ارز های کریپتو کارنسی باید بدانید!

1- سرمایه‌گذاری در ارز های دیجیتال پر ریسک تلقی می شود. قیمت ارزهای رمزپایه، حتی معتبرترین ارز های رمزنگاری شده، پر نوسان تر از قیمت سایر دارایی‌ ها مانند سهام است.

قیمت ارز های دیجیتال در آینده نیز می تواند تحت تأثیر تغییرات نظارتی قرار گیرد، با این احتمال که ارز دیجیتال غیرقانونی و در نتیجه بی ارزش شود.

2- با این وجود، بسیاری از سرمایه‌گذاران جذب سود بالقوه سرمایه‌گذاری در ارز های دیجیتال هستند. اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در ارز های دیجیتال دارید، مهم است که قبل از خرید هر کوین دیجیتالی آن را به دقت بررسی کنید.

هنگام خرید ارز های دیجیتال به کارمزد های تراکنش توجه کنید زیرا این کارمزدها می تواند در بین ارزها بسیار متفاوت باشد.

3- فضا کریپتو کارنسی به سرعت در حال تکامل است. بنابراین توجه به تحولات جدیدی که ممکن است بر دارایی های رمزنگاری شما تأثیر بگذارد نیز مهم است.

سرمایه گذاران ارز های دیجیتال باید عواقب مالیاتی استفاده از رمز ارز را درک کنند، به خصوص اگر چیزی را خریداری کنند یا سرمایه گذاری های رمزنگاری خود را بفروشند.

4- با توجه به ریسک پذیری ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی، به ویژه مهم است که بیش از آنچه می توانید از دست بدهید، در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری نکنید.

سرمایه گذاری در ارز های کریپتو کارنسی

سخن آخر

قبل از شروع به خطر انداختن پول خود، معاملات را در یک محیط مجازی ارسال کنید. استراتژی های معاملاتی را تمرین کنید. همچنین هیچ گاه بدون دانش کافی وارد بازار نشوید! و زمانی که آماده ورود به بازار واقعی شوید، تمرین مورد نیاز خود را داشته باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از یاد نبرید که برای اینکه بتوانید با خیال راحت در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری انجام دهید، شما به یک بستر با کیفیت و به دور از هرگونه تهدید امنیتی نیاز دارید. آذرسیس، تمام زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری شما در ارز دیجیتال را فراهم می کند.


3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *