آذرسیس

آشنایی کامل با کنترل پنل Plesk و 7 ویژگی مهم آن - آذرسیس
5/5 - (10 امتیاز)

پلسک به طور پیش فرض می تواند حداکثر تا 300 دامنه را مدیریت کند! کنترل پنل Plesk برای کمک به متخصصان IT در مدیریت وب، DNS، ایمیل و سرویس های دیگر توسط یک رابط کاربر گرافیکی کاربر پسند و جامع طراحی شده است که یک کنترل پنل میزبانی و در واقع واسطه ای بین خدمات سیستم و کاربران است. برای مثال هنگامی که یک کاربر وب سایتی را از طریق Plesk ایجاد می کند. Plesk این درخواست را به یک وب سرور، آپاچی یا IIS ارسال می کرده و دومی یک میزبان مجازی جدید به سیستم اضافه می کند. این روش با مدیریت سرویس های سیستم از یک سرور وب واحد باعث کاهش هزینه ها شده و توان کنترل و انعطاف پذیری بیشتری می دهد. برای ادامه آشنایی بیشتر با ویژگی های این کنترل پنل به مطالعه ادامه دهید…

آشنایی با کنترل پنل Plesk و ویژگی های آن

مفهوم و نحوه استفاده از Plesk

Plesk کنترل پنل بر پایه وب می باشد که به طور گسترده به انتخابی اساسی برای شرکت میزبانی وب تبدیل شده است. پیکربندی ساده Plesk به ارائه میزبانی وب اجازه می دهد تا به راحتی هزاران میزبان مجازی را بر روی یک سرور واحد مدیریت کند. Plesk به صورت یک ابزار مهم برای ارائه دهنده های سرویس هاستینگ، یعنی شرکت هایی که حساب های میزبانی مشترک و اختصاصی می فروشند در آمده است.

این پنل با نصب بر روی سرور مجازی و یا سرور اختصاصی، ارائه دهندگان خدمات میزبانی را قادر می سازد تا منابع سرور را در داخل بسته ها سازماندهی کنند و بسته ها را به مشتریان خود ارائه دهند. این مشتریان در واقع شرکت ها و افرادی هستند که باید در وب حضور داشته باشند ولی زیر ساخت های فناوری اطلاعات لازم را ندارند.

نحوه استفاده از Plesk

***

نحوه استفاده از Plesk

7 ویژگی مهم کنترل پنل Plesk

Plesk کنترل پنلی است که مجموعه کاملی از ویژگی های ضروری را برای مدیران وب سایت ارائه می کند تا بتواند سایت ها را به راحتی مدیریت نماید، اما اکنون نوبت آن است که مهم ترین ویژگی های کنترل پنل پلسک را مورد بحث و بررسی قرار دهیم:

1- رابط مستقیم

در واقع پلسک دارای یک رابط کاربری آسان است و به مدیران وب اجازه می دهد تا وظایف اداری را تنها با چند گزینه ساده انجام دهند. همچنین قابلیت نصب با یک کلیک برای افراد مبتدی مخصوص کسانی است که به دنبال راهی آسان برای نصب یک CMS مانند وردپرس در وب سایت خود هستند.

نوار ابزار داخل وردپرس مدیریت تم ها، افزونه ها را برای شما ساده تر می کند. همچنین شما می توانید کنترل پنل خود را به گونه ای که می خواهید شخصی سازی کنید. پلسک در این قابلیت برای شما این امکان را در نظر گرفته است که در صورت نیاز دسترسی کمتری به سایر کاربران پنل بدهید تا هر تغییر دلخواهی را نتوانند اعمال کنند.

2- سطح امنیتی بالا

کنترل پنل پلسک بسیار امن است زیرا توسط یک سیستم حفاظتی قدرتمند اداره می شود. این کار سرور شما را در برابر هرگونه هرزنامه ایمن می کند. اسکن نرم افزار به طور مداوم fail2ban را برای حذف کابران مخرب و جلوگیری از هرگونه حملات به سمت سرور را انجام می دهد.

همچنین شما می توانید آدرس IP متعلق به هکر ها را از سمت کنترل پنل پلسک مسدود کنید، و فایروال Modsecurity امکان نتظیم قوانین خودتان را ایجاد می کند. پلسک از SSL خود برای رمزگذاری صفحه کنترل پنل استفاده می کند که به این صورت در URL کنترل پنل HTTPS نمایش داده می شود، و باعث می شود پیام هشدار را روی صفحه ببینید.

3- پشتیبانی از 12 زبان دنیا

انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ژاپنی و حتی چینی تعدادی از زبان های پشتیبانی شده توسط این کنترل پنل است.

ویژگی مهم کنترل پنل Plesk

4- امکان ساخت سایت به صورت رایگان

پلسک شامل قابلیت سایت ساز رایگان است که به شما این امکان را می دهد تا وب سایت های با قابلیت Drag And Drop ایجاد کنید. این پنل شامل بیش تر از 100 قالب از پیش ساخته برای شماست!

5- اتوماسیون کامل پنل

چندین ویژگی خودکار در پلسک وجود دارد که عبارت اند از به روز رسانی خودکار اجزا و مکانیسم، به روز رسانی خودکار کلید، همچنین محیط های رایگان بسیار برای شخصی سازی است.

6- پشتیبانی از ویندوز و لینوکس

Plesk مناسب هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس بوده و از آن ها پشتیبانی می کند به همین خاط است که یک گزینه عالی برای استفاده کاربران در نظر گرفته شده است.

7- مانیتورینگ موبایل

ویژگی آخر پلسک در این آموزش پشتیبانی آن از مانیتورینگ موبایل است، این مورد به این معنی است که شما می توانید وضعیت سرورتان را از تلفن همراه خود حتی زمانی که در مرکز سرور خود نیستید هم چک کنید. با این قابلیت مانیتوریگ موبایل مشکلات سرور شما را اطلاع خواهد داد.

سخن آخر

ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید. ما در این آموزش سعی در آشنایی شما با کنترل پنل Plesk و ویژگی های آن را داشتیم که امیدواریم مورد توجه شما کابران قرار گرفته باشد. همان طور که مشاهده کردید Plesk یک کنترل پنل محبوب، ساده و حتی مناسب افراد مبتدی می باشد. پس توصیه ما به شما استفاده از پلسک و لذت بردن از آن است! پلسک معمولاً به صورت رایگان و در برنامه های میزبانی وب اعم از هاست و سرور ارائه می شود بنابراین شما با داشتن سرور مجازی یا سرور اختصاصی می توانید از پلتفرم های بی شماری بهره ببرید. آذرسیس با کیفیت بالا در خدمات خود همراه شما عزیزان می باشد.


3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *