آذرسیس

Basic seo training and seo techniques
5/5 - (9 امتیاز)

امروزه SEO به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات در تجارت الکترونیک به شمار می رود که توانسته است توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. اگر بخواهیم در یک عبارت میزان محبوبیت Seo را بیان کنیم، بسیاری از افراد که در این زمینه میزبانی و هاستینگ می کنند، استفاده از SEO و تکنیک های آن را به عنوان شغل اول خود انتخاب کرده اند. ما در این مقاله، می خواهیم به بررسی کامل سئو و تکنیک های SEO پرداخته و شما را با انواع مختلف آن آشنا کنیم تا بتوانید با دانشی درست در این راه پیش رفته و کسب و کار خود را ارتقاء دهید.

 آشنایی با SEO و کاربرد آن

SEO یا بهینه سازی سایت ، علم بهبود یک وب سایت برای افزایش دیده شدن سایت ها هنگام جستجو توسط افراد برای محصولات و خدمات است. یعنی در واقع، هر چه یک وب سایت در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود، احتمال اینکه برند کسب و کار را جذب کند بیشتر است. دیده شدن وب سایت عموما با قرار دادن یا رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا SERP اندازه گیری می شود. بنابراین، شرکت ها برای قرار گرفتن در صفحه اول، یعنی جایی که بیشترین بازدید را دارد، همیشه در حال رقابت هستند.آموزش های مقدماتی Seo

SEO چه کاربردی دارد؟

باید تاکید کنیم، با اینکه راه هایی برای بالا بردن نتایج وجود دارد، دستکاری کامل الگوریتم های جستجو تقریبا غیر ممکن است. کسب و کارها نیز معمولا به کوتاه ترین و راحت ترین راه ممکن برای رسیدن به نتایج ایده آل فکر می کنند. اما SEO به عمل و زمان زیادی نیاز دارد. در واقع، SEO یک پروژه طولانی مدت است که با فعالیت روزانه و مداوم همراه است. موتورهای جستجو از ربات ها برای نفوذ در صفحات وب، دانلود و ذخیره اطلاعات در مجموعه ای به نام ایندکس استفاده می کنند. این ایندکس مانند یک کتابخانه است و هنگامی که شخصی چیزی در آن جستجو می کند، موتور جستجو به سان یک کتابدار عمل می کند و اطلاعات وارد شده را جستجو کرده و نمایش می دهد. الگوریتم های موتورهای جستجو صفحات وب را در ایندکس می توان تجزیه و تحلیل کرد تا ترتیب نمایش آن صفحات در SERP را تعیین کنیم.

بررسی انواع مختلف SEO

ما در بخش های قبلی توضیحاتی درباره SEO و نحوه کارکرد آن ارائه دادیم. اکنون می خواهیم شما را با انواع SEO آشنا کنیم. چیزی که در این بخش هائز اهمیت است این است که، صنعت SEO با انواع مختلفی ارائه شده است که هر کدام در بر دارنده تعدادی قوانین هستند. این موضوع را باید درک کرد که زیر مجموعه های SEO در واقع متمایز از هم نیستند بلکه راهی برای تجزیه یک فرآیند پیچیده در چندین فرآیند کوچکتر هستند که به این صورت مدیریت آن را آسان تر می کنند.

پس در این بخش انواع مختلف SEO را بررسی خواهیم کرد که البته مهمترین آنها سئوی فنی، On page و Off page است:

سئو فنی

سئوی تکنیکال یا فنی در واقع دقیقا بازتاپ نام خود است یعنی، پارامترهای فنی که نمایش یک وب سایت را در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار می دهند. هدف اصلی این نوع تضمین این موضوع است که crawler های موتورهای جستجو بتوانند وب سایت را بدون هیچ مشکلی crawl کرده و ایندکس کنند.

سئو فنی چیست و چه کاربردی دارد؟

مهمترین دستورالعمل های SEO فنی عبارتند از:

  • می توانید robots.txt خود را بررسی کرده و بهینه سازی کنید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو می توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • از گزارش coverage برای پیدا کردن و رفع خطاهای crawl استفاده کنید.
  • به وسیله google search console وب سایت خود را اضافه و تایید کنید و دامنه مورد نظرتان را مشخص کنید.
  • یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به تمام موتورهای جستجو ارسال کنید.
  • می توانید ساختار URL و سایت خود را بهینه کنید.
  • وب سایت هایی را ایجاد کنید که هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه سریع بارگیری شوند.
  • طراحی وبی را دنبال کنید که دوستدار SEO باشد.

سئو On page

این نوع از SEO به خود صفحه و نحوه مورد پسند تر کردن آن برای موتورهای جستجو کاربران مربوط می شود. لازم به ذکر است با اینکه موتورهای جستجو به صورت کل به یک وب سایت نگاه می کنند ولی رتبه بندی بر اساس سطح صفحه انجام می شود. بنابراین، باید به بهینه سازی هر صفحه توجه کنید.

مهمترین دستورالعمل های سئو One page عبارتند از:

بهینه سازی عنوان صفحات: این عامل بسیار حیاتی است، زیرا عناوین صفحات در متایج جستجو نشان داده می شوند و باید برای کاربران جالب باشند. همچنین این عناوین باید سرنخ هایی در مورد محتوا به ربات موتور جستجو بدهند.

  1. بهینه سازی تگ H1: در حالی که عنوان صفحه در صفحه اول جستجو نشان داده شده، تگ H1 همان چیزی است که به صورت تاپ ترین عنوان صفحه نمایش داده می شود.
  2. بهینه سازی سرفصل ها: یک صفحه باید دارای عنوان های فرعی نیز باشد. عنوان های فرعی، در صورت طولانی بودن محتوا خواندن صفحه را برای کاربر آسان می کند.
  3. بهینه سازی تصاویر: تصاویر موجود در محتوا باید به خوبی بهینه سازی شوند تا موتورهای جستجو بفهمند تصویر چه چیزی را نشان می دهد.
  4. قالب بندی صفحه: انتشار یک صفحه با متن و تصاویر، بدون صرف زمان برای زیبا سازی صفحه، عمل سئو خوبی نیست. گوگل راه هایی برای درک اینکه صفحه چگونه به نظر می رسد یا پر از تبلیغات یا صفحه های باز شو است یا خیر دارد و این در طول فرآیند رتبه بندی مهم است.

سئو محتوا

سئو محتوا در واقع زیر مجموعه سئو On page است. سئو محتوا به کیفیت محتوا و نحوه بهبود آن مربوط می شود. این عامل در موفقیت سئو بسیار مهم است به این دلیل بسیاری آن را یکی از انواع سئو به حساب می آورند. اگر محتوا به صورتی باشد که کاربران آن را دوست داشته باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند، موفقیت بالایی خواهد داشت.

سئو محتوا چیست؟

برای دستیابی به محتوای موفق، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

فرآیند تولید محتوا را با کلمات کلیدی آغاز کنید یعنی باید کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید. حالا به دنبال کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط معنایی باشید و آنها را به عنوان و محتوای اصلی خود بی افزایید. محتوایی کامل و به اندازه کافی طولانی ارائه دهید تا کاربران بتوانند از محتوا به چیزی که می خواهند برسند و موتورهای جستجو سرنخ های کافی برای درک محتوا را داشته باشند. می توانید به سایر وب سایت های باکیفیت و صفحات وب سایت خود در محتوا لینک دهید. از طرح واره ها و داده های ساختار یافته برای مشخص کردن قسمت های مهم محتوای خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

سئو Off page

در این نوع از سئو همه چیز درباره ارتقاء است. در حالی که سئو های قبلی بیشتر بر زیرساخت و محتوا تمرکز دارند، سئو off page با تکنیک هایی مرتبط است که می توان برای تبلیغ وب سایت در اینترنت از ان استفاده کرد. وب سایت های محبوب در رتبه بندی گوگل قرار می گیرند.

مهمترین دستورالعمل های سئو Off page عبارتند از:

ایجاد لینک: ایجاد لینک درواقع همان گرفتن بک لینک سئو از وب سایت های دیگر است. این بک لینک ها به عنوان رای اعتماد عمل می کنند و اعتبار وب سایت را افزایش می دهند.

ارتقاء برند: گوگل دوست دارد برندهای شناخته شده را در نتایج در رده های بالا رتبه بندی کند. زیرا آنها بیشتر مورد اعتماد هستند.

همچنین می توان روی تبلیغ برند کار کرد و گفتگوها را در مورد آن در شبکه ها و انجمن های مختلف رسانه های اجتماعی تبلیغ کرد. گوگل می تواند این سیگنال ها را گرفته و به وب سایت هایی که مردم در مورد آنها صحبت می کنند پاداش دهند.

سئو محلی

سئو محلی نوعی از سئو است که بیشتر به درد کسب و کارهای محلی می خورد. یعنی اگر وب سایتی دارید که هدف شما جذب مشتریان به فروشگاه محلی شما باشد، باید وب سایت خود را برای سئو محلی بهینه کنید. موارد بالا برای این سئو نیز قابل اجرا است ولی موارد دیگری نیز می توان اعمال کرد که در زیر توضیح داده شده است. اولا مطمئن شوید که نام، آدرس و جزئیات مخاطبین را در تمام صفحات وب سایت خود دارید. طرح کسب و کار محلی خود را در صفحه اصلی اضافه کنید. یک حساب Google my business ایجاد کنید. کسب و کار خود را با دایرکتوری های قابل اعتماد مانند: Yelp، Yahoo و غیره ثبت کنید. وب سایت خود را در دایرکتوری ها و و وب سایت های محلی (مثلا: روزنامه های محلی آنلاین) تبلیغ کنید.

سئو موبایل

سئو موبایل به تنهایی نوع متفاوتی نیست، بلکه زیر مجموعه ای از SEO مخصوص تلفن های همراه است. نمی توان از این امر چشم پوشی کرد که بیش از 60 درصد جستجوهای گوگل از طریق تلفن همراه انجام می شود. بنابراین، گوگل تصمیم به ایجاد یک ایندکس موبایل گرفت و به جای نسخه دسکتاپ، نسخه موبایل فرندلی یک وب سایت را ایندکس کرده است.

سئو موبایل چیست؟

موارد زیر را هنگام کار با سئو موبایل در نظر بگیرید:

  • وب سایت شما سازگار با موبایل باشد.
  • وب سایت به سرعت در موبایل بارگذاری شود.
  • استفاده از وب سایت در موبایل آسان باشد.
  • عملکرد کاربر در تلفن همراه با عواملی مانند بنرهای بینابین، تبلیغات تهاجمی یا پاپ آپ ها مختل نشود.

سئو ecommerce

تجارت الکترونیک یا ecommerce یک صنعت بزرگ است. وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو می شود، بهینه سازی وب سایت تجارت الکترونیک پیچیده تر از کار بر روی وبلاگ یا وب سایت شرکتی است. مواردی که باید در این نوع مد نظر داشته باشید به صورت زیر است. بهینه سازی فروشگاه آنلاین اول از صفحه اصلی و صفحات دسته بندی شروع می شود. قبل از کار در صفحات این دو حتما باید بهینه شوند. صفحات محصول خود را براساس نتایج تحقیق در کلمات کلیدی خود بهینه کنید. سپس تمام عناصر بصری فروشگاه خود و طرح واره های لازم مانند محصول، پیشنهادات و غیره را اضافه کنید. فروشگاه خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.

سئو ecommerce چیست؟

امروزه بسیاری از افراد انجام سئو و تکنیک های آن را به عنوان شغل اول خود انتخاب کرده اند. اما کاربران ایرانی برای استفاده از ابزار موجود در سئو با محدودیتی هایی رو به رو شده اند. با خرید سرور مجازی ویندوز، می توانید از داشتن سرعت بی نهایت و بدون محدودیت لذت ببرید. با خرید سرور مجازی ویندوز آذرسیس از خدمات کانفیگ به صورت رایگان بهره مند خواهید شد. جهت اطلاعات بیشتر، به وبسایت مراجعه کنید!

سخن آخر

ما در این مقاله، به بررسی کامل SEO و آنالیز انواع مختلف آن پرداختیم. در بخش های بالا توضیح دادیم که SEO به تعدادی زیر فرآیند تقسیم می شود که اصلی ترین آنها عبارتند از سئو فنی، سئو On page و سئو Off page.  سئو در تجارت الکترونیک و کسب و کارها و همچنین تبلیغ آنها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. امیدواریم مطالب فوق کمکی برای درک بهتر موضوع سئو و استفاده درست آن در وب سایت ها برای شما ارائه داده باشد. منتظر نظرات شما در بخش کامنت ها هستیم.


3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *